Дидактика вищої школи
Освітня програма: Педагогіка вищої школи
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Дидактика вищої школи
Код дисципліни
ОК 14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
РН1. Знати на рівні новітніх досягнень концепції розвитку освіти і педагогіки, методологію відповідних досліджень.
РН5. Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти.
РН6. Розробляти та реалізовувати інноваційні й дослідницькі проєкти у сфері освіти/педагогіки та міждисциплінарного рівня із дотриманням правових, соціальних, економічних, етичних норм.
РН8. Розробляти і викладати освітні курси в закладах вищої освіти, використовуючи методики, інструменти і технології, необхідні для досягнення поставлених цілей.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу загальної педагогіки .
Знання теоретичних основ психології, факторів і основних механізмів формування особистості
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів із законами та закономірностями процесів навчання, набуття систематизованих знань з дидактики вищої школи, формування в них комплексних компетентностей з кваліфікації «викладач закладу вищої освіти», розвиток педагогічного мислення та сприяння професійному самовизначенню.
Анотація навчальної дисципліни є обов’язковою для підготовки фахівців освітнього рівня «магістр», її засвоєння є необхідним для виходу на рівень узагальнення і трансформації знань з предметів професійного спрямування. Вивчення дидактики вищої школи пов’язане із розумінням психолого-педагогічних особливостей навчальної діяльності студентів у вищій школі, виконує функцію методологічної основи для виходу на більш високий рівень узагальнення.
Рекомендована та необхідна література
Закон України «Про вищу освіту» від 1 липня 2014 року № 1556-VII// [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https:// zakon. rada. gov. ua/laws/show/1556-
Марушкевич А.А.,Спіцин Є.С. Педагогіка вищої школи : підручник : 2-ге вид., переробл. і доповн. – К. : ВПЦ "Київський університет", 2021. – 576 с.
Педагогіка вищої школи: хрестоматія / В. А. Бугров, А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин – К. : ВПЦ "Київський університет", 2016. – 544 с.
Положення про організацію освітнього процесу у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка (Введено в дію наказом ректора № 716-32 від 31 серпня 2018 року) [Електронний ресурс]: – шлях доступу.– http://nmc.univ.kiev.ua/doc.htm
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття , обговорення рішень педагогічних задач, практичних ситуацій, підготовка презентацій, аналітичних матеріалів, доповідей, практичних завдань
Методи та критерії оцінювання
Серед методів оцінювання використовуються: тест, опитування, виконання практичних завдань, презентація дискурс, оцінювання виступів, презентацій, експертне оцінювання, аналіз результатів діяльності. аналіз незалежних характеристик.
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Підчас занять оцінюються: усна відповідь, презентація, виконання практичних завдань. Підсумкова контрольна робота(проект) виконується після завершення теоретичного навчання і включає в себе виконання дослідницького завдання з актуальнних проблем навчального курсу.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни