Педагогічні технології у вищій школі

Освітня програма: Педагогіка вищої школи

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Педагогічні технології у вищій школі
Код дисципліни
ДВС.3.3.2.02.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Використовувати сучасні форми, методи і засоби навчання, нові педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології ПРН 5. Використовувати в освітній діяльності сучасні технології навчання, які сприяють ефективній комунікації в освітньому середовищі, прогресу у досягненні результатів навчання студентами та підвищенню якості освітньої діяльності в цілому ПРН 3. Планувати, організовувати та проводити навчальну і навчально-методичну роботу відповідно до освітніх стандартів вищої школи; розробляти документацію щодо забезпечення освітньої діяльності з навчальної дисципліни у закладів вищої освіти; ефективно формувати комунікаційну стратегію щодо планування, організації та ведення освітньої діяльності у закладі вищої освіти
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсу «Педагогіка вищої школи»; 2) знання теоретико-методичних підходів дисципліни «Методика викладання у вищій школі»; 3) якісне засвоєння курсу «Інформаційно-комунікативні технології в управлінні освітніми системами»; 4) володіння уміннями та навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки у закладах освіти.
Зміст навчальної дисципліни
У курсі «Педагогічні технології у вищій школі» розглядаються закономірності та фундаментальні проблеми використання педагогічних технологій майбутніми викладачами. Дисципліна сприяє засвоєнню та відпрацюванню вмінь, навичок застосування педагогічних технологій у викладацькій діяльності у ЗВО. Програма курсу розкриває основні поняття, види педагогічних технологій, принципи, специфіку їх здійснення. Велика увага приділяється педагогічній культурі, стилям спілкування у вищій школі у вигляді виконання тренінгових вправ, створення програми професійного розвитку, мультимедійних презентацій, творчих письмових робіт.
Рекомендована та необхідна література
Інноваційні педагогічні технології: теорія і практика використання у вищій школі: [монографія] / І. І. Доброскок, В. П. Коцур, С. О. Нікітчина та ін.. Переяслав-Хмельницький, 2018. 284 с. Кошечко Н.В. Інноваційні технології навчання студентів з педагогічної конфліктології. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка. К.: ВПЦ «Київський університет», 2018. Вип. 1 (7). С. 31-36. Кошечко Н.В. Принципи, методи та технології навчання студентів ВНЗ з педагогічної конфліктології: загально-теоретичні (С. Х. Чавдаров) та сучасні емпіричні аспекти // Внесок С. Х. Чавдарова (1892-1962) в розвиток педагогічної науки і практики: матеріали науково-педагогічних читань, присвячених 125-річчю від Дня народження С. Х. Чавдарова, 22 вересня 2017 р. / За загальною редакцією А. А. Марушкевич. Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. С. 61-86.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, модульна контрольна робота Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, МКР.
Методи та критерії оцінювання
Опитування, виконання практичних завдань, презентація, рішення педагогічних задач, дискурс 10 у повному обсязі володіє матеріалом, вільно та аргументовано його викладає, 9-8 – у достатньому обсязі, вільно його викладає, може не вистачати аргументації, 7-6 – загалом володіє, але не демонструє глибини знань, не спирається на навчальну літературу, матеріали, 1 – 5 – демонструє рівень знань-знайомств. Оцінка і аналіз результатів навчальної і самостійної діяльності 5 глибоко та всебічно розкриває зміст, використовує обов’язкову та додаткову літературу, демонструє самостійність, достовірність проведеного дослідження; 4 демонструє самостійність та достовірність проведеної роботи; допускаються несуттєві неточності; 3 демонструє посередню активність у виконанні завдань; містить суттєві неточності; 2-1 балів – не в повному обсязі володіє матеріалом, несамостійність у виконанні завдань. МКР: за кожну правильну відповідь 1 бал.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни