Педагогічна майстерність викладача вищої школи та методика організації виховної роботи

Освітня програма: Педагогіка вищої школи

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Педагогічна майстерність викладача вищої школи та методика організації виховної роботи
Код дисципліни
ОК.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
РН3. Формувати педагогічно доцільну партнерську міжособистісну взаємодію, здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки до фахівців і широкого загалу, вести проблемно-тематичну дискусію. РН7. Створювати відкрите освітньо-наукове середовище, сприятливе для здобувачів освіти та спрямоване на забезпечення результатів навчання. РН10. Приймати ефективні, відповідальні рішення з питань управління в сфері освіти/педагогіки, зокрема у нових або незнайомих середовищах, за наявності багатьох критеріїв та неповної або обмеженої інформації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне засвоєння змісту курсів ОК.02 «Професійна та корпоративна етика», ОК.04 «Педагогіка», ОК.05 «Педагогічна та професійна психологія», ОК.14 «Дидактика вищої школи»; 2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; 3) розуміння критеріїв ефективності педагогічної діяльності, сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою та окремими студентами.
Зміст навчальної дисципліни
Оволодіння знаннями з організації виховання у вищій школі, формування розуміння змісту педагогічної діяльності, критеріїв її ефективності, набуття знань з організації виховання у вищій школі, формування компетентностей з кваліфікації «викладач», розвиток педагогічного мислення та сприяння професійному самовизначенню. Розкриваються принципи організації впливу на особистість в процесі її виховання, освіти і навчання. Відбувається навчання аналізу педагогічної дійсності, свідомому оволодінню професійно-педагогічними компетентностями. Зміст включає наукові основи організації виховного процесу, формування педагогічної майстерності, реалізується через розуміння системного підходу до організації освітнього процесу, ролі його учасників, необхідності володіння методологією, методикою, формами, технологіями його організації.
Рекомендована та необхідна література
Анотований бібліографічний покажчик праць науково-педагогічних працівників кафедри педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2013-2020 роки) / Укл. А. А. Марушкевич, Н. І. Головко, С. П. Балашова. Київ: ЦП «Компринт», 2020. 63 с. Вимоги до особистості викладача вищої школи. URL: https://pidru4niki.com/70123/pedagogika/vimogi_osobistosti_vikladacha_vischogo_navchalnogo_zakladu (дата звернення: 05.01.2021) Кошечко Н. В. Методика викладання у вищій школі: Навч. посібник. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2013. 115 с. Марушкевич А. А., Спіцин Є. С. Педагогіка вищої школи. Підручник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2014. 274 с. Професійно-педагогічна компетентність науково-педагогічного працівника: навчальний посібник /А. А. Марушкевич, Н. М. Кузьменко, О. В. Плахотнік, Є. С. Спіцин, М. В. Жиленко/ за заг. ред. докт. пед. наук, проф. А. А. Марушкевич. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2017. 112 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, модульна контрольна робота Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, МКР.
Методи та критерії оцінювання
Опитування, виконання практичних завдань, презентація, рішення педагогічних задач, дискурс Оцінка і аналіз результатів навчальної і самостійної діяльності МКР: за кожну правильну відповідь 1 бал. Іспит: мін. 24, мах 40 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Микола Володимирович Жиленко
Кафедра педагогіки
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології