Світові системи вищої освіти

Освітня програма: Педагогіка вищої школи

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Світові системи вищої освіти
Код дисципліни
ОК.06
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
РН1. Знати на рівні новітніх досягнень концепції розвитку освіти і педагогіки, методологію відповідних досліджень. РН4. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення результатів освітньої, професійної діяльності, презентації наукових досліджень та інноваційних проєктів. РН6. Розробляти та реалізовувати інноваційні й дослідницькі проєкти у сфері освіти/педагогіки та міждисциплінарного рівня із дотриманням правових, соціальних, економічних, етичних норм. РН8. Розробляти і викладати освітні курси в закладах вищої освіти, використовуючи методики, інструменти і технології, необхідні для досягнення поставлених цілей.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
для успішного освоєння дисципліни здобувачі вищої освіти повинні володіти знаннями в області філософії, основ педагогіки, методології наукового дослідження в галузі освіти; володіти елементарними вміннями та навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки у студентській групі.
Зміст навчальної дисципліни
Вивчення дисципліни сприяє розвитку у здобувачів вищої освіти розуміння необхідності звертання до закордонного досвіду в галузі освіти, системи наукових знань про освітні системи зарубіжних країн і України; формує уміння і навички узагальнювати, порівнювати зарубіжний і вітчизняний досвід з організації освіти. Дисципліна дозволяє: обґрунтувати фактори, які визначають стан і напрями розвитку вищої освіти зарубіжних країн; проаналізувати змістову і процесуальну сторони навчання у ЗВО зарубіжних країн; визначити напрями реформування вищої освіти; сформувати знання про шляхи професійної освіти в зарубіжних країнах.
Рекомендована та необхідна література
Будник О. Б. Порівняльна педагогіка : методичні рекомендації до вивчення курсу: / Педагогічний факультет; Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. Івано-Франківськ, 2016.76 с. Васюк О. В. Порівняльна педагогіка : підруч. Київ – Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2016. 408 с. Зарубіжна система вищої освіти: навч. посібн. / упоряд. М. І. Гагарін. Умань : ВПЦ «Візаві», 2017. 102 с. Порівняльна педагогіка: методологічні орієнтири українських компаративістів : хрестоматія / авторський колектив, Київ : Педагогічна думка, 2015. 176 с Практикум з історії педагогіки: навч.-метод.посіб. [для студ. закл. вищої освіти]. Вид 4-те, доповнене й перероблене. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019. 165 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, модульна контрольна робота Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, МКР.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація, виконання практичних завдань, рішення педагогічних задач. Відмінно / Excellent 90-100 Добре / Good 75-89 Задовільно / Satisfactory 60-74 Незадовільно / Fail0-59
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Іванівна Головко
Кафедра педагогіки
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології