Управління педагогічним колективом
Освітня програма: Педагогіка вищої школи
Структурний підрозділ: Факультет психології
            Назва дисципліни
        
        
            Управління педагогічним колективом
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ДВС3.01.01
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            2 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            РН 7. Вибудовувати стратегію і тактику професійного зростання науково-педагогічного працівника ЗВО; ефективно формувати комунікаційну стратегію у професійному середовищі; відповідати за результати професійної діяльності.
РН 12. Вирішувати складні професійно-педагогічні завдання у нових і нестандартних ситуаціях.
РН 16. Вміння взаємодіяти з людьми та впливати на їх поведінку.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            - знати категорії педагогіки та педагогіки вищої школи, вікової та педагогічної психології («особистість», «група», «соціалізація», «адаптація», «інтеграція особистості», «виховання», «навчання» та ін.), онтогенетичні закономірності становлення психічних властивостей, станів і процесів, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільностей;
- вміти застосовувати теоретичні знання у процесі оцінки потреб, особливостей та ресурсів інших людей, розробки шляхів подолання їхніх проблем;
- володіти сучасними технологіями для вирішення завдань професійної діяльності; визначення індивідуальних потреб, вікових, гендерних, етнічних особливостей інших людей; генерування нових ідей, оцінювання результатів та якості професійної діяльності.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Змістом дисципліни аналізуються особливості педагогічного колективу, сучасні погляди на систему управління педагогічним колективом; розглядається структура, функції та технологія менеджменту педагогічного персоналу; обґрунтовуються особливості моделювання управління педагогічним і науково-педагогічним колективом, управління науково-педагогічним колективом на засадах персоналізованого підходу; розглядається процес управління якістю діяльності педагогічного колективу навчального закладу, критерії оцінювання успішності діяльності педагогічних, науково-педагогічних колективів.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            Анотований бібліографічний покажчик праць науково-педагогічних працівників кафедри педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2013-2020 роки) / Укл. А. А. Марушкевич, Н. І. Головко, С. П. Балашова. Київ : ЦП «Компринт», 2020. 63 с.
Мартинець Л. А. Управлінська діяльність керівника навчального закладу : [навч. посібн.] / Л. А. Мартинець. Вінниця, 2018. 196 с.
Рогова Т. В. Персоналізований підхід в управлінні педагогічним колективом школи / Т. В. Рогова. Харків : Нове слово, 2006. 300 с.
Лунячек В. Е. Педагогічний менеджмент: навчальний посібник / В. Е. Лунячек. 2-е вид., випр. Харків : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2015. 512 с.
Мармаза О. І. Менеджмент освітньої організації / О. І. Мармаза. Харків : ТОВ «Щедра садиба», 2017. 126 с
Пшенична Л. В. Керівник навчального закладу : навч. посіб. /  Л. В. Пшенична. Суми :  Вид‐во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. 520 с.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконаних самостійних завдань пошукового, творчого і дослідницького характеру), аналіз наукової літератури, архівних матеріалів, статей у періодичних виданнях, виконання практичних завдань, підготовка проектів.
Методи: словесні, пояснювально-ілюстративні, проблемного викладу, частково-пошукові, дослідницькі, моделювання, метод кейсів, проектування.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Доповідь, активність в обговоренні питань, у дискусії, усне та письмове опитування. Виконання індивідуальних завдань, презентація, рішення педагогічних задач, модель, проект (5 – на високому рівні володіє вміннями виконувати практичні завдання; 4 – на достатньому рівні володіє вміннями виконувати практичні завдання, 3 – загалом володіє вміннями виконувати практичні завдання; 2 – недостатньо володіє вміннями вільно виконувати практичні завдання, 1 – демонструє посередню активність, несамостійність у виконанні практичних завдань. За семестр: мін. 36 балів; макс. 60.Іспит: мін. 24, мах 40 балів.
Підсумкова оцінка відмінно 90-100; добре 75-89; задовільно 60-74; незадовільно 0-59
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни