Професійна та корпоративна етика
Освітня програма: Педагогіка вищої школи
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
РН 3. Формувати педагогічно доцільну партнерську міжособистісну взаємодію, здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки до фахівців і широкого загалу, вести проблемно-тематичну дискусію.
РН 7. Створювати відкрите освітньо-наукове середовище, сприятливе для здобувачів освіти та спрямоване на забезпечення результатів навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
- знати сутність основних регуляторів діяльності і поведінки особистості, спільної діяльності як взаємного впливу людей один на одного;
- вміти аналізувати зміст ключових понять педагогіки, узагальнювати та співвідносити різні концептуальні підходи до вивчення соціальних явищ, освітніх процесів; аналізувати існуючу нормативно-правову базу вищої освіти, діяльності викладачів;
- володіти навичками публічної комунікації, планування діяльності, оцінки результатів діяльності, побудови професійної взаємодії.
Зміст навчальної дисципліни
Змістом дисципліни визначається предметне поле професійної етики, її місце у структурі етичного знання, розкриваються особливості етичної регуляції професійної діяльності, теоретичне та методологічне підґрунтя професійної етики викладача закладу вищої освіти; презентується діагностичний інструментарій визначення сформованості професійної етики та класифікація типових помилок професійно-етичної поведінки викладача закладу вищої освіти; висвітлюється зміст і принципи формування професійної етики викладача закладу вищої освіти; розглядається корпоративна етика як елемент корпоративної культури, корпоративної соціальної відповідальності викладача закладу вищої освіти.
Рекомендована та необхідна література
Анотований бібліографічний покажчик праць науково-педагогічних працівників кафедри педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2013-2020 роки) / Укл. А. А. Марушкевич, Н. І. Головко, С. П. Балашова. Київ : ЦП «Компринт», 2020. 63 с.
Васянович Г. П. Педагогічна етика [Текст] : навч. посібник / Г. П. Васянович. – Київ : Академвидав, 2011. 256 с.
Навчальний посібник з курсу «Професійна етика вищої освіти» для осіб, що навчаються в магістратурі за спеціальністю «Педагогіка вищої школи». / А. П. Алексеєнко, К. І. Карпенко, Л. О. Гончаренко, В. В. Дейнека. Харків: ХНМУ, 2015. 77 с.
Професійна і прикладна етика: навчальний посібник / Аболіна Т. Г., Рогожа М. М., Василькевич Я. З., Заболотна В. О., Коцур В. П., Рик С. М.; за заг. ред. Коцура В. П. Переяслав-Хмельницький: Препринт, 2016. 314 с.
Професійна та корпоративна етика : навч. посібник / [В. Г. Нападиста та ін. ; наук. ред. В. І. Панченко]. Київ : Київський університет, 2019. 367 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконаних самостійних завдань творчого і дослідницького характеру), аналіз наукової літератури, статей у періодичних виданнях, художніх творів, художніх фільмів, педагогічних ситуацій, виконання практичних завдань, рішення педагогічних задач, підготовка проектів.
Методи: словесні, пояснювально-ілюстративні, проблемного викладу, частково-пошукові, дослідницькі, моделювання, метод кейсів, ігрове проектування.
Методи та критерії оцінювання
Доповідь, активність в обговоренні питань, у дискусії, усне та письмове опитування (10 – у повному обсязі володіє матеріалом, вільно та аргументовано його викладає; 9-8 – у достатньому обсязі, достатньо вільно його викладає, може не вистачати аргументації, 7-6 – загалом володіє, але не вистачає аргументації, 5-4 – недостатньо володіє, не спирається на навчальну літературу, матеріали, 1-3 – демонструє рівень знань-знайомств).
Індивідуальні завдання, презентація, рішення педагогічних задач, проект (10 – на високому рівні володіє вміннями виконувати практичні завдання різного характеру; 9-8 – на достатньому рівні володіє вміннями виконувати практичні завдання різного характеру, 7-6 – загалом володіє вміннями виконувати практичні завдання; 5-4 – недостатньо володіє вміннями виконувати практичні завдання, 1-3 – демонструє несамостійність у виконанні практичних завдань.
Максимальна кількість балів за семестр дорівнює 100.
Підсумкова оцінка 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни