Педагогічна практика
Освітня програма: Німецька філологія та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Педагогічна практика
Код дисципліни
2.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти.
ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо.
ПРН 14. Використовувати німецьку та англійську мови в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
ПРН 18. Мати навички управління комплексними діями або проектами при розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі обраної філологічної спеціалізації та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
ПРН 21; ПРН 22.2.
Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни «Практичний курс німецької мови» (у 1-5 семестрах), вивчення курсів “Теоретична фонетика” (у 4 семестрі); «Теоретична граматика» (у 5 семестрі), «Методика викладання німецької мови та основи лінгводидактики» (у 5 семестрі), “Сучасні педагогічні технології” (5 семестр).
Зміст навчальної дисципліни
«Педагогічна практика» поглиблює знання, отримані студентами під час вивчення психолого-педагогічних та методичних дисциплін, формує уявлення про навчально-методичну роботу та практичну діяльність викладача німецької мови, ознайомлює студентів з особливостями організації та планування навчально-виховного процесу з німецької мови в загальноосвітніх навчальних закладах. «Педагогічна практика» проводиться у VІ семестрі в обсязі 90 годин (3 кредити) протягом 6 тижнів (30 днів) без відриву від теоретичного навчання. Форма підсумкового контролю – диференційований залік.
Рекомендована та необхідна література
1. Бігич О.Б. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін./ за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – 590 с.
2. Гринюкова Р. А. Комунікативні завдання та ігри на уроці нвмецької мови : навчально- методичний посібник / Р. А. Гринюкова. – Кропивницький: КЗ “КОІППО імені Василя Сухомлинського”, 2021. – 48 c.
3. Гуревич Р.С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред. Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.
4. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах. Підручник / Кол.авт.під кер.проф. С.Ю.Ніколаевої. - К.: Ленвіт, 2002.- 328 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
- Участь у настановчих зборах і в організаційних заходах в університеті та школі;
- ознайомлення з функціями, метою, завданнями педагогічної практики, критеріями та формами контролю;
- знайомство з класом, вивчення робочого плану, журналу, розкладу уроків та інших документів;
- визначення тематики і форм проведення навчально-виховних заходів;
- знайомство з обладнанням навчальних кабінетів / з інформаційно-комунікаційними технологіями, що застосовуються;
- планування студентами навчальної та виховної роботи на весь період педагогічної практики, складання індивідуального плану роботи, графіку відвідування уроків вчителів та взаємовідвідування студентів; планування та проведення позакласних заходів (за можливості);
- відвідування уроків, що проводять вчителі німецької мови та позакласних заходів, що проводять класні керівники, фіксація своїх спостережень; обговорення.
Повний перелік видів робіт наведений у програмі практики.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове (поточне) оцінювання відбувається під час проведення консультацій.
Керівники практики регулярно проводять зі студентами консультації, на яких аналізують проведені під час практики уроки німецької мови та надають допомогу в разі виникнення проблем.
Підсумкове оцінювання здійснюється по завершенню практики. У визначені терміни студент подає керівнику практики від кафедри такі документи:
• письмовий звіт у довільній формі, де мають зазначатися терміни проходження практики, місце проходження практики, виконані під час практики завдання, особисті зауваження щодо виконаної роботи та здобутого досвіду, а також побажання щодо організації практики.
• характеристику від бази проходження практики;
• розширений план-конспект залікового уроку;
• розклад та тематичний план проведених пробних уроків;
• графік відвідувань уроків вчителів та студентів-практикантів;
• індивідуальний план роботи на період педагогічної практики.
Мова викладання
українська, німецька
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Лідія
Георгіївна
Кожедуб
Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології