Лінгвокультурний аспект професійної підготовки» Частина 2.Туристичне лінгвокраїнознавство

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Лінгвокультурний аспект професійної підготовки» Частина 2.Туристичне лінгвокраїнознавство
Код дисципліни
ВБ 1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 22.2. Мати навички інтерпретації та перекладу польськомовних і литовськомовних текстів різних стилів і жанрів. ПРН 23.2. Застосовувати знання з царини балто-слов’янського лінгвокультурного континууму в практиці перекладу. ПРН 24.2. Застосовувати усталені в перекладознавстві методи і стратегії для усного та письмового перекладу.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
студенти повинні володіти елементарними навичками лінгвістичного аналізу характерних ознак польської та литовської мов, володіти елементарними навичками добору, аналізу та інтерпретації країнознавчих фактів.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни– надати базові знання студентів з системних явищ лексикології, фразеології сучасних польської та литовської мов, культури мови й мовлення, лінгвокультурології, що запевнює їм основу для подальшого оволодіння та фахового мовознавчого опанування мови, розробити навички вільного мовлення. Завдання – формування в студентів лінгвокраїнознавчої компетенції для забезпечення ефективної міжкультурної комунікації, знайомлення студентів із системою світоглядних цінностей носіїв мови. Ця навчальна дисципліна сприяє створенню органічної системи комунікативних навичок та вмінь, що забезпечує ситуативну адекватність мовленнєвої поведінки. Завданням (навчальні цілі) - ознайомитись із географією, історією та культурою Польщі та Литви; - виділити основні термінами та назви реалій історичного, політичного та культурного життя Польщі та Литви; - формувати дослідницькі навички, а саме: пошук, відбір, систематизація та аналіз інформації, робота з першоджерелами, оформлення й публічна презентація проектів; - аналізувати лінгвокраїнознавчі тексти, як у лінгвокультурологічному, так і мовному аспектах; - розвивати та розширювати світогляд здобувачів у культурологічному аспекті за рахунок створення достатнього рівня лінгвокультурологічної компетенції через актуалізацію, відбір, семантизацію та систематизацію мовних одиниць-реалій; - формувати й підтримувати інтерес до Польщі та Литви, а також до їх суспільнополітичного життя, матеріального побуту, історії та культури; - виховати й розвивати в здобувачів почуття командної праці, а також самостійно через роботу над проєктами в парах, групах та індивідуально
Рекомендована та необхідна література
1. Вежбицкая А. Семанитческие универсалии и описание языков. – М., 1999. 2. Жайворонок В.В. Українська етнолінгвістика: Нариси: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.-К.: Довіра, 2007. 3. Жайворонок В. В. Українська етнолінгвістика: деякі аспекти досліджень // Мовознавство. – 2001. – № 5. – С. 48–63. 4. Жайворонок В.В. Знаки української етнокультури: Словник-довідник. – К.: Довіра, 2006. 5. Кононенко В. Українська лінгвокультурологія. – К.: Вища школа, 2008. – 327 с. 6. Nauka o języku dla polonistów (pod red. S. Dubisza). – W., KiW, 1996. 7. Wierzbicka A., Język - umysł – kultura. Wybór prac pod red. Jerzego Bartmińskiego, Warszawa 1999, Wydawnictwo Naukowe PWN, 592 s. 8. http://www.gwarypolskie.uw.edu.pl
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дисципліна викладається за допомогою таких навчальних заходів, як усні відповіді та контрольні роботи. Методи викладання, які застосовуються у навчальному процесі, - лекції, семінари, творчі та дослідницькі завдання, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом протягом семестру. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (усні відповіді, тести) та за самостійну роботу. За семестр студент може отримати мінімально 60 балів та максимально – 100 балів.
Мова викладання
Українська, польська, литовська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни