Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: «Англійська мова та література (мова навчання англійська)»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК 13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 5. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення, аргументуючи власну точку зору. ПРН 6. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 13. Застосовувати знання механізмів та форм педагогічного супроводження, організації та здійснення освітнього процесу у вищій школі в сучасних умовах, демонструвати високий рівень педагогічної культури викладача.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни передбачає рівень володіння англійською мовою не нижче В2 за шкалою CEFR. Крім того, студенти мають: знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу, місце етики серед філософських наук; уміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів культури, культурних процесів та подій; виокремлювати актуальні соціокультурні проблеми та обґрунтовувати принципи й шляхи їхнього вирішення; володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно політичних, економічних, культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на формування освіченого фахівця, етично компетентного і морально орієнтованого на сумлінне, свідоме й етично виважене виконання професійної діяльності. Визначається предметне поле прикладної, професійної і корпоративної етик, їх місце в структурі етичного знання, особливості етичної регуляції професійної діяльності, етичні виміри професіоналізму. Прояснюється місія і структура етичної інфраструктури як інструменту управління цінностями у професійній і корпоративній діяльності, моделі та функції етичних підрозділів та етичних документів, зокрема етичного кодексу, етичний моніторинг та етичний аудит як контроль етичної діяльності. З’ясовуються основи корпоративної культури та моральні стандарти діяльності організації. Визначаються основи корпоративної соціальної відповідальності. Розглядаються особливості соціально-нормативних конкретизацій моралі в ряді соціальних практик за професійним спрямуванням. Зокрема визначаються основи педагогічної етики, її структура та предметне поле, приділяється увага університетській етиці, ціннісній динаміці університетського життя в культурно-історичній динаміці, місії університету в сучасній соціокультурній практиці. З’ясовуються ціннісні засади наукової діяльності в соціокультурній діяльності, ціннісно-нормативні засади діяльності вченого, етичні виміри співвідношення етики і технології, а також особливості соціальної відповідальності в науці.
Рекомендована та необхідна література
Brandenburg, R., & McDonough, S. (Eds.). (2019). Ethics, self-study research methodology and teacher education (vol. 20). Springer. D’Angelo, J. G. (2019). Ethics in science. Ethical misconduct in scientific research (2th ed.). CRC Press. Luban, D. (2003). Professional ethics. In R. G. Frey & C. H. Wellman (Eds.), A Companion to applied ethics (pp. 583–596). Blackwell. Singer, P. (2011). Practical ethics (3rd ed.). CUP. https://assets.cambridge.org/97805218/81418/frontmatter/9780521881418frontmatter.pdf
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи включають лекції, семінарські заняття та самостійну роботу студентів і передбачають усні відповіді, наукові дискусії / обговорення, есе, письмові контрольні роботи. Дисципліна викладається за допомогою пояснювально-ілюстративного, евристичного та дослідницького методів, які допомагають розвинути у студентів аналітичне мислення, розкрити їхній науковий і творчий потенціал.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових форм оцінювання, якщо студенти набрали 60–100 балів. Студенти, які набрали менше 60 балів, мають скласти матеріал за темами, що не були засвоєні під час роботи в семестрі, у вигляді написання контрольних робіт, усних відповідей та/або виконання самостійних письмових завдань. Оцінювання здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи.
Мова викладання
Англійська