Психологія віктимності та суїцидальності підлітків
Освітня програма: Психологія сім’ї з основами психотерапії
Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти
Назва дисципліни
Психологія віктимності та суїцидальності підлітків
Код дисципліни
ВКС 1.05
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Характеризувати окремі психологічні теорії, методологічні засади та головні теоретичні положення психології віктимністі та суїцидальності. Психологічні особливості підліткового віку, психологічні закономірності процесу супроводу, шляхи взаємодії психолога з підлітками групи ризику, аналізувати й оцінювати психологічні явища, які провокують виникнення поведінки, що відхиляється.
Вміння самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати інформацію з різних джерел
Здатність застосовувати набуті знання у практичних ситуаціях професійної діяльності
Уміння адаптуватися до нових ситуацій
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Навички міжособистісної взаємодії, здатність працювати в команді.
Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, усвідомлювати межі своєї компетентності та дотримуватися норм професійної етики, бути критичним і самокритичним.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: загальні положення про практичну діяльність психолога, права та обов’язки, типові ризики
Зміст навчальної дисципліни
Загальні основи суїцидології. Аутоагресивна поведінка, суїцид, парасуїцид.
Особливості суїцидальної поведінки підлітків
Причини виникнення та стадії розвитку суїцидальної поведінки підлітків.
Загальні основи віктимології. Особливості віктимної поведінки
Віктимна та суїцидальна поведінка: спільне та відмінне
Рекомендована та необхідна література
1. Бовт О.Б. Віктімна поведінка як психологічна проблема // Соціальна психологія. - 2004. - № 4 (6).
2. Вакуліч Т.М. Психологія віктимної поведінки. Київ : Науковий світ, 2009. 152 с.
3. Вовканич М.Д. Технології соціально-психологічної роботи з клієнтами, які схильні до суїциду: навчально-методичний посібник. Ужгород : УНУ, 2012. 122 с.
4. Москалець В. П. Психологія суїциду. Київ : Академвидав, 2011. 287 с.
5. Riabchych Y. Child-parental relationship as a factor of suicidal behavior formation in adolescents. Scientific Enquiry in the Contemporary World: Theoretical Basics and Innovative Approach. USA, Vol.3. Psychology and pedagogics. B&M Publishing. 2014 – P. 290-296.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, практичне заняття, самостійна робота, підготовка презентацій, аналітичних матеріалів, доповідей, обговорення практичних ситуацій, вирішення педагогічних задач.
Методи та критерії оцінювання
тест, опитування виконання практичних завдань, презентація дискурс, МКР, оцінювання виступів, презентацій, підготовка презентацій, аналітичних матеріалів, доповідей
обговорення практичних ситуацій, вирішення педагогічних задач.
залік
Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами оцінювання складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Передбачені форми поточного оцінювання сумарно не можуть перевищувати 60 балів.
Підсумкове оцінювання: залік. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни може становити 100 балів. Студент може отримати на заліку максимально 40 балів, до яких додаються бали отримані студентом під час практичних (семінарських) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка, отримана під час заліку, не може бути меншою 24 балів.
Шкала відповідності оцінок: зараховано - 90-100, зараховано - 75-89, зараховано - 60-74, не зараховано - 0-59.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ярослав
Євгенович
Рябчич
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти
Інститут післядипломної освіти
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти