Психодіагностика
Освітня програма: Соціальна педагогіка бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Психодіагностика
Код дисципліни
ВБ 2.3.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 1; ПР 4; ПР 7; ПР 9; ПР 10; ПР 13; ПР 16; ПР 18; ПР 19; ПР 22; ПР 26; ПР 28. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати історію виникнення та розвитку основних психодіагностичних концепцій, предмет і структуру психодіагностики, її місце у системі психологічних дисциплін, особливості психодіагностичного методу та різних діагностичних підходів, провідні етапи психодіагностичного процесу, основні психометричні характеристики тестів (валідність, надійність), етапи конструювання, адаптації та стандартизації тестів.
2. Вміти самостійно застосовувати та інтерпретувати найбільш поширені особистісні опитувальники, проективні методики та тести інтелекту, окреслити план дослідження, спрямованого на перевірку ефективності психодіагностичної методики, застосовувати сучасні статистичні методи для обробки результатів психодіагностичних досліджень.
3. Володіти навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації, використання інформаційних та комунікативних технологій та базовими компетенціями проведення психодіагностичного обстеження, застосовуючи основні психодіагностичні підходи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – засвоєння знань щодо предмету, методу, особливостей історичного розвитку психодіагностики, її актуального кола досліджень, місця в системі суміжних дисциплін; вивчення психометричних засад психодіагностики, етапів конструювання та адаптації тестів, перевірки їх ефективності; набуття знань з питань діагностики інтелекту й особистісних властивостей у межах основних діагностичних підходів.
У курсі розкриваються основні психодіагностичні теорії, принципи та інструменти оцінки індивідуально-психологічних відмінностей особистості, а також обґрунтовується доцільність використання діагностичних методів та методик у залежності від актуального стану досліджуваного.
Рекомендована та необхідна література
1. Alfred Allan Ethical practice in psychology. New York, United States, John Wiley & Sons Inc, 2018. 224 p.
2. Anne Anastasi Psychological Testing. 7th Edition. New York, United States, Pearson, 2017. 736 p.
3. Groth-Marnat G, Jordan Wright A. Handbook of psychological assessment. New York, United States, John Wiley & Sons Inc, 2016. 928.
4. Julie A. Suhr Psychological assessment: A problem-solving approach. New York, United States, Guilford Press, 2015. 308 c.
5. Karen B. Goldfinger , Andrew M. Pomerantz Psychological assessment and report writing. Thousand Oaks, United States, 2013. 256 c.
6. Корольчук М.С., Осьодло В.І. Психодіагностика: Навч. посібн. К., Ельга: Ніка-Центр, 2010. 400 с.
7. Чала Ю. М., Шахрайчук А. М. Психодіагностика. Харків, Видавничий центр, 2018. 246 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт.
Оцінюються доповнення та активна участь на лекціях та семінарських заняттях, презентується виконаний дослідницький проект.
Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60.
Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту.
Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 40 балів по 100 бальній шкалі.
Форма проведення – письмова. Види завдань – відкриті питання, творчі завдання; при цьому відповідь на відкрите питання 1 – у 33 %; відповідь на відкрите питання 2 – у 33%, творче завдання – у 34 % від сукупної оцінки. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали.
Умови допуску до іспиту. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Він допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом робіт.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Аліна
Сергіївна
Проскурня
Кафедра психодіагностики та клінічної психології
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психодіагностики та клінічної психології
Факультет психології