Соціально-комунікативна практика
Освітня програма: «Прикладна (комп’ютерна) лінгвістика та англійська мова»
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Соціально-комунікативна практика
Код дисципліни
ННД 13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними мовами (англійською, французькою / іспанською) усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації.
ПРН 4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини та природи у сучасній науковій картині світу, а також фундаментальні принципи суспільства з метою реалізації прав та обов’язків людини як члена суспільства, усвідомлення верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо.
ПРН: 6, 9, 10, 14, 17, 18, 21, 25, 26
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів: усіх курсів із тематичних блоків (Математика, Інформатика, Теоретична та Прикладна лінгвістика, Англійська мова), а також Соціально-політичні студії, Вибрані розділи трудового права й основ підприємницької діяльності, Науковий образ світу. Уміння використовувати фонетичну та просодичну транскрипцію; проводити корпусну розмітку на різних рівнях і створювати програмні системи із використанням баз даних і знань; використовувати мову програмування для розв’язання задач введення, виведення та оброблення текстової інформації; вільно читати, розмовляти, писати англійською мовою. Виробнича база проходження практики: лабораторія комп’ютерної лінгвістики Інституту філології КНУ імені Тараса Шевченка, а також за самостійним вибором студента.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної соціально-комунікативної практики – оволодіння студентами соціальними компетенціями (Soft-skills competencies), тобто здатністю розробляти спільні проєкти та працювати в колективі, комунікувати з колегами та представниками різних соціальних груп, вчасно та відповідально виконувати поставлені завдання, уміння використовувати нестандартні та креативні рішення, а також застосовувати в роботі та повсякденному спілкуванні широкий комплекс знань та навичок із соціогуманітарного блоку дисциплін. Також під час практики студенти оволодівають основними навичками роботи в колективі над спільними проєктами, лідерськими навичками для реалізації поставлених завдань на робочому місці й досягнення успіху, соціальної комунікації із різними соціальними групами, у різних колективах. Студенти вчаться знаходити швидкі та нестандартні вирішення проблемних питань, використовувати інформаційні й комунікаційні технології для розв’язання спеціалізованих задач, нести відповідальність за прийняті рішення, відповідально й вчасно виконувати всі етапи своєї роботи. У процесі проходження практики студенти мають можливість виявляти свої знання й навички спілкування державною й іноземною мовами на професійні теми, вміння реалізовувати навички презентації та самопрезентації.
Рекомендована та необхідна література
Вінцюк Т.К., Сажок М.М., Селюх Р.А., Федорин Д.Я., Юхименко О.А., Робейко В.В. Автоматичне розпізнавання, розуміння та синтез мовленнєвих сигналів в Україні. // Управляющие системы и машины. – № 6 (278). – Киев, 2018. – С. 7-24.
Дарчук Н.П. Комп'ютерна лінгвістика (автоматичне опрацювання тексту). Підручник. — К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2008. — 351 с.
В. В. Жуковська. Вступ до корпусної лінгвістики: навчальний посібник. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – 142 с.
Іщенко О. С. Характеристика голосних звуків сучасної української літературної мови залежно від темпу мовлення (експериментально-фонетичне дослідження). Автореф. дис. на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.02.01 – українська мова. Інститут української мови НАН України, Київ, 2009. 21 с.
Карпіловська Є. А. Вступ до прикладної лінгвістики: комп'ютерна лінгвістика. – Донецьк: Юго-Восток, 2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Самостійна робота
Види робіт:
Ознайомлення з умовами проєктування та розробки мовленнєвих інформаційних технологій на виробничій базі проходження практики.
Розробка та узгодження з керівниками спільного плану-проєкту майбутнього прикладного дослідження з обґрунтуванням оптимальних підходів і методів для досягнення поставленої мети.
Розробка та узгодження з керівниками й колегами індивідуальних завдань у межах спільного проєкту.
Збір та аналіз інформації.
Створення бази даних і знань; розробка складових мовленнєвих інформаційних систем.
Аналіз бази даних і знань, її компонентів. Аналіз складових мовленнєвих інформаційних систем. Виправлення помилок, доопрацювання та покращення розроблених технологій.
Тестування та експертна оцінка розроблених складових мовленнєвих інформаційних систем.
Презентація виконаної роботи на виробничій базі проходження практики.
Методи та критерії оцінювання
Результати соціально-комунікативної практики студентів оцінюються за 100-бальною шкалою. Підсумкова оцінка (100 балів) формується за сумою балів, отриманих за індивідуальним планом (60 балів) та за підсумковим контролем (40 балів). Студент, який не виконав програму соціально-комунікативної практики в повному обсязі й отримав незадовільну оцінку (менше 60 балів), проходить практику повторно.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Валентина
Василівна
Робейко
Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Юлія
Олександрівна
Цигвінцева
Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології