Вступ до літературознавства

Освітня програма: Німецька філологія та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до літературознавства
Код дисципліни
ОК.10.1
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію німецької мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та німецькою й англійською мовами. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання: програми української та зарубіжної літератури на рівні програми середньої школи. 2. Уміння: здійснювати базовий літературознавчий аналіз художнього тексту на рівні програми середньої школи, розрізняти літературні епохи, напрями, стилі та явища.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Вступ до літературознавства» – семестрова дисципліна розрахована на 2 кредити ЕСТS, у межах якої увага зосереджена на формуванні в студентів уявлення про літературознавство як науку в осерді філологічних наук, предмет його вивчення, розділи літературознавства та їхню специфіку, школи і методи літературознавства, літературознавство та міжпредменті зв`язки, а також формуванні та закріпленні в студентів навичок поглибленого і комплексного літературознавчого аналізу з опорою на базовий інструментарій літературознавства та його поступове розширення, зокрема з урахуванням таких факторів, як родова й жанрова приналежність художнього твору, його образна система, фабульні, композиційні, часопросторові, наративні та інтертекстуальні характеристики.
Рекомендована та необхідна література
1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. К.: Либідь, 2001. 2. Галич О.А. Вступ до літературознавства. Луганськ, 2010. 3. Галич О.А. Історія літературознавства. К.: Шлях, 2006. 4. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. 2003.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), частково-пошуковий (евристичний) метод, аналітичні завдання, навчальні дискусії на семінарських заняттях, підготовка есеїв, самостійна робота студентів.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: відповідь на семінарському занятті, есей, підсумкова контрольна робота з відкритими відповідями. Підсумкове оцінювання – іспит. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології