Основи соціально-педагогічного менеджменту

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Основи соціально-педагогічного менеджменту
Код дисципліни
ВБ 1.1.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПР 1; ПР 7; ПР 9; ПР 15; ПР 17; ПР 21; ПР 25; ПР 28; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою пода но у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: предмет, мету, завдання, технології соціальної педагогіки; систему соціально-педагогічної роботи з різними клієнтськими групами в Україні та світі; особливості роботи мережевих професійних спільнот. Студент повинен вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни. Студент повинен володіти елементарними навичками: взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Соціально-педагогічний менеджмент є одним з основних видів управління, що ґрунтується на притаманній тільки людині, здібності ставити перед собою цілі й знаходити адекватні засоби їх досягнення, передбачати результати впливу. В історії суспільства ніщо не робиться без свідомого наміру, без бажаної мети. Саме за цією ознакою соціальне управління відрізняється від того, що ми умовно називаємо менеджмент у складних біологічних і технічних системах. Цілі соціально-педагогічного менеджменту виходять із суспільних інтересів і потреб кожної особи. Свідомі, активні зусилля людини щодо їх досягнення характеризують управління як цілеспрямовану працю, в якій чітко простежується єдність інтелектуального та вольового моментів, що є актуальним і перспективним напрямком удосконалення всієї системи управління у соціально-педагогічній роботі.
Рекомендована та необхідна література
Баришполь О. Посібник для вчителя. Психологічні ігри з елементами тренінгів у початковій школі / О. Баришполь. - К., 2020. - 198 с. Бобченко Т.Р. Психологічні тренінги: основи тренінгової роботи: навч.посібн. для вузів. Київ: Юрайт, 2020 – 132 с. Заболотна Н. М., Мельник О. В., Косарук О. МТренінгові методики розвитку функціональних компетенцій у молоді Науково-методичне видання./ Заболотна Н. М., Мельник О. В., Косарук О. М. – Вінниця: ФОП Рогальська І.О., 2019. – 124 с Зливков В.Л., Лукомська С.О. Теорія та практика психологічних тренінгів. Київ-Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2019, 209 с. Івашньова С.В. Як підготувати та провести ефективний тренінг: практичний порадник. Харків: Ранок, 2019 80 с. Кондратова Л.Г. Виховна робота в школі: тренінги для вчителів / Л.Г. Кондратова. - К., 2017. - 160с. Лефтеров В.О., Форманюк Ю.В., Третьякова Т.М. Теорія і практика психологічного тренінгу: методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів. Одеса: Фенікс, 2021 44 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – 20 балів. Підготовка доповідей та рефератів – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Екзамен – 40 балів. При цьому, кількість балів для студента визначається наступним чином: • 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; • 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; • 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); • 65-74 відповідає оцінці «задовільно»; • 75 - 84 відповідає оцінці «добре»; • 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»); • 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно» - Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзамен не може бути меншою 24 балів. - Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології