Соціально-педагогічна геронтологія

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Соціально-педагогічна геронтологія
Код дисципліни
ВБ 1.3.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 5; ПР 7; ПР 10; ПР 15; ПР 17; ПР 22; ПР 25; ПР 27; ПР 30; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою пода но у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: предмет, мету, завдання, технології соціальної педагогіки; систему соціально-педагогічної роботи з різними клієнтськими групами в Україні та світі; особливості роботи мережевих професійних спільнот. Студент повинен вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни. Студент повинен володіти елементарними навичками: взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни «Соціально-педагогічна геронтологія» полягає у підготовці студентів до свідомого, активного та адекватного використання принципів та критеріїв вибору змісту, форм та методів соціально-педагогічної роботи з людьми похилого віку. Основними завдання: розкрити місце та значення чинників, які зумовили появу специфічних проблем людей похилого віку; з’ясувати пріоритетність завдань соціально-педагогічної роботи, з якими має працювати соціальний педагог за умови обмеженого часу та ресурсів; навчити студентів ефективно використовувати форми та методи соціально-педагогічної роботи з людьми похилого віку; навчити майбутніх фахівців соціальної сфери орієнтуватись в напрямах соціально-педагогічної роботи, свідомо обирати адекватні форми і методи у відповідності з реаліями суспільства та соціально-психологічними особливостями людей похилого віку.
Рекомендована та необхідна література
Голубенко Т.О. Організація патронажної роботи з людьми похилого віку як складова практики студентів спеціальності «Соціальна робота: освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр» : метод. рек. / Т.О. Голубенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Ін-т соц. роботи та упр. - Київ : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2018. – 134 с. Дернова М. Г. Андрагогічні засади вищої професійної освіти у країнах Євросоюзу: монографія / М. Г. Дернова ; [наук. ред. Л. Б. Лук'янова] ; Кременчуц. нац. ун-т ім. Михайла Остроградського. - Кременчук : Щербатих О. В. [вид.], 2019. - 500 с. Мацкевіч Ю. Р. Соціальна робота з людьми похилого віку: навч. посіб. для студентів ВНЗ / Ю. Р. Мацкевіч ; Держ. ВНЗ "Запоріз. нац. ун-т" М-ва освіти і науки України. - Запоріжжя : ЗНУ, 2014. - 339 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – 20 балів. Підготовка доповідей та рефератів – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Екзамен – 40 балів. При цьому, кількість балів для студента визначається наступним чином: • 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; • 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; • 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); • 65-74 відповідає оцінці «задовільно»; • 75 - 84 відповідає оцінці «добре»; • 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»); • 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно» - Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзамен не може бути меншою 24 балів. - Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології