Сучасні інформаційні технології в галузі музеєзнавства, пам’яткознавства

Освітня програма: Музеєзнавство, пам’яткознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Сучасні інформаційні технології в галузі музеєзнавства, пам’яткознавства
Код дисципліни
ОК.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Формування вмінь оптимально обирати апаратне забезпечення і програмні засоби для діяльності в галузі музеєзнавства, пам’яткознавства та проведення наукової роботи. Уміти сформулювати і поставити завдання перед професійним математиком або програмістом і знайти з ними спільну мову в процесі вирішення нестандартної задачі. Виробити навички правильно оформлювати та оприлюднювати в електронному вигляді результати наукової роботи, навчитися працювати з пакетами програм, які використовуються в певній сфері діяльності. Впевнено користуватися основними інформаційними послугами мережі Інтернет, спеціалізованими інтернетресурсами для музеєзнавців та пам’яткоохоронців.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи сучасних інформаційних технологій. 2. Вміти використовувати стандартне програмне забезпечення ОС Windows на рівні звичайного користувача. 3. Володіти елементарними навичками пошуку, класифікації, критики джерел, орієнтуватися у віртуальному інформаційному просторі.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, практичні заняття і самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-3, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 4-6.
Рекомендована та необхідна література
1. Буйницька О.П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання. Київ, 2012. 2. Закон України «Про охорону культурної спадщини» [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1805-14. 3. Ковальчук А.О. Оцифрування музейних фондів для внутрішнього використання. Організаційно-правові аспекти: методичні рекомендації. – К.: Національний музей історії України, 2019. 4. Куліков В.О. Пошук історичної інформації в Інтернеті. Харків, 2005. [Електронний ресурс]. URL: http://www-history.univer.kharkov.ua/book/Kulikov_Poshyk_informacii.pdf 5. Месюра В.І., Арсенюк І.Р., Роїк О.М. Інформаційно-пошукові системи мережі Інтернет. – Ч.2: Методи та засоби пошуку в Інтернеті. Вінниця, 2003. 6. Мультимедійні технології та засоби навчання: навчальний посібник / А. М. Гуржій, Р. С. Гуревич, Л. Л. Коношевський, О. Л. Коношевський; за ред. академіка НАПН України Гуржія А. М. – Вінниця, 2017.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання - лекції, семінарські заняття, практична та самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час практичних занять (усні опитування, виконання практичних завдань); бали, отримані під час модульного контролю (письмова контрольна робота); бали, отримані за самостійну роботу (за підготовку реферату, презентації), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (заліку), а саме: за виконання запропонованих завдань. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, виконання практичних завдань, реферат, презентація) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 20 балів).
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет