Технологія керамічного виробництва у давнину

Освітня програма: Археологія та преісторія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Технологія керамічного виробництва у давнину
Код дисципліни
ОК.44
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Ознайомлення із сучасним станом вивчення археологічної кераміки. У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти основні складові процесу виготовлення керамічного посуду в давнину, вміти оцінювати основні етапи розвтику цього виробництва, аналізувати джерела та методи дослідження археологічної кераміки, набути навички роботи із науковою літературою та артефактами.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати особливості основних археологічних культур Східної Європи. 2. Вміти застосовувати різні методики для аналізу технологій давнього виробництва. 3. Володіти елементарними навичками культурно-хронологічного визначення археологічних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-4, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 5-8.
Рекомендована та необхідна література
1. Археологія УРСР (т. 1). – К., 1971. 2. Археологія України. Курс лекцій. – К., 2005. 3. Відейко М.Ю. Кераміка бронзового віку // Давня кераміка України. Археологічні джерела та реконструкції. Ч. І. – К., 2002. – С. 145-192 4. Історія української культури (т. 1). – К., 2001 5. Магомедов Б.В. Кераміка племен черняхівської культури // Давня кераміка України. Археологічні джерела та реконструкції. Ч. І. – К., 2002. – С. 193-215. 6. Словник-довідник з археології. – К., 1996. 7. Рижов С.М. Гончарство племен трипільської культури // Давня кераміка України. Археологічні джерела та реконструкції. Ч. І. – К., 2002. – С. 5-60.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекція - семінарські заняття - самостійна робота - контрольна робота - усне опитквання - реферат
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час семінарів (усні опитування); бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (заліку), а саме: за виконання запропонованих тестових завдань. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (заліку) – максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет