Музейна практика
Освітня програма: Археологія та преісторія
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Музейна практика
Код дисципліни
ОК.30
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Результати полягають у ознайомленні студентів з основними принципами функціонування музейної системи України, отриманні загального уявлення про музейну установу, її історію, розвиток, досягнення та сучасний стан, оволодіння сучасними методами, формами організації та засобами роботи музейних установ, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної робити у виробничих умовах, набуття практичних навичок музейної діяльності, оволодіння методикою роботи з музейними археологічними колекціями.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Володіти професійною термінологією з музеєзнавства.
2. Знати основні принципи роботи і напрямки діяльності музейних закладів.
3. Вміти застосовувати знання та навички під час практичної роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Перший модуль включає у себе набуття практичних навичок музейної роботи. Другий змістовий модуль включає набуття навичок аналізу проведеної роботи через складання звіту. Оцінка успішності студента здійснюється у двох формах: поточний контроль (оцінка участі студента-практиканта у роботі музею, а також оцінка за звіт про проходження практики) і підсумковий контроль (оцінка захисту звіту).
Рекомендована та необхідна література
1. Бабарицька В., Короткова А., Малиновська О. Екскурсознавство, музеєзнавство. – К.: Альтерпрес, 2007.
2. Карсим І. А. Культурно-освітня діяльність музеїв. – К.: АлЮр, 2007.
3. Карсим І. А. Науково-фондова робота музеїв. – К.: АлЮр, 2007.
4. Любіцева О. О., Шпарага Т. І. Музеєзнавство. Музеї України та світу. – К.: Альтерпрес, 2009.
5. Микульчик Р., Слободян П., Рак Т. Словник-довідник термінології музейництва. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012.
6. Рутинський М. Й., Стецюк О. В. Музеєзнавство: Навч. посібник. – К.: Знання, 2008.
7. Тобелем Ж.-М. Нова епоха музеїв. Культурні установи перед викликом менеджменту. – К.: Видавець Чередниченко А.М., 2018.
8. Шляхтина Л.М., Фомин С.В. Основы музейного дела. – СПб., 2000.
9. Шулепова Э.А. Основы музееведения. – М., 2005.
10. Юренева Т.Ю. Музееведение: Учебник для студентов. – М., 2003.
11. Якубовський В. І. Музеєзнавство. Підручник. – Кам’янець-Подільський: ПП Мошак М. І., 2010.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Студент-практикант отримує від безпосереднього керівника робіт індивідуальні завдання, що визначає місце, характер та обсяг роботи.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою.
Студент-практикант отримує від безпосереднього керівника робіт індивідуальні завдання, що визначає місце, характер та обсяг роботи. За своєчасне та якісне виконання індивідуального завдання студент-практикант несе особисту відповідальність. Кожне індивідуальне завдання оцінюється керівником практики, сума оцінок за індивідуальні завдання складає оцінку за поточний контроль.
За результатами проходження практики студентом-практикантом складається звіт про проходження практики. Керівником практики оцінюється якість, повнота та оформлення звіту.
Під час захисту звіту студент отримує 4 залікових питання, що стосуються безпосереднього змісту звіту. Кожне питання оцінюється у 5 балів. Студент, який дав повну відповідь на ці питання, додає у свій актив отриману суму балів, яка додається до балів, набраних студентом за результатами поточного контролю.
Результати проходження практики оцінюються за 100-бальною шкалою.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Світлана
Іванівна
Іванисько
Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет