Історія Стародавнього Сходу

Освітня програма: Археологія та преісторія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія Стародавнього Сходу
Код дисципліни
ОК.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Формування вмінь студентів системно й історично аналізувати загальне й особливе в суспільно-політичному, економічному, культурному і духовному розвитку цивілізацій Стародавнього Сходу, вироблення навичок компаративного бачення культурних процесів у хронологічних рамках стародавньої історії, вироблення толерантного і об’єктивного ставлення до різних народів, культур, релігійних вчень, об’єктивного бачення різноманітності соціо-культурних систем, методики опрацювання наукової літератури та джерельних публікацій з дисципліни. Студент повинен знати причини та наслідки історичних подій та явищ на Стародавньому Сході. Студент повинен вміти давати оцінку подіям в історії Стародавньому Сході, робити узагальнення та висловлювати самостійні висновки з тих чи інших проблем історії давніх цивілізацій.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати хронологію та періодизацію подій Стародавнього Сходу, основні факти суспільнополітичного розвитку давньосхідних цивілізацій. 2. Вміти критично аналізувати повідомлення джерел, аналізувати різні явища соціальноекономічного, політичного, етно-релігійного і культурного життя народів Передньої Азії, Північної Африки, Ірану, Стародавньої Індії та Стародавнього Китаю. 3. Володіти елементарними навичками логічного та критичного мислення, самостійної оцінки та тлумачення історичних процесів та фактів, самостійного пошуку джерел і наукової літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу сформований в один змістовий модуль, який складається з семінарських (практичних) занять та самостійної роботи та модульних контрольних робіт.
Рекомендована та необхідна література
1. Гоман Ю.О., Охріменко О.С. Цивілізації Стародавнього Сходу. Китай. Навчально-методичний посібник. – Київ, 2021. – 208 с 2. Крижанівський О.П. Історія стародавнього Сходу. – Київ, 2002. – с. 7-111. 3. Бадер Н.О. Древнейшие земледельцы Северной Месопотамии. – Москва, 1989.- 368 с. 4. Домокош Варга Древний Восток. У начал истории письменности. – Будапешт, 1985.- 166 с. 5. История древнего Востока. Зарождение древнейших классовых обществ и первые очаги рабовладельческой цивилизации. Ч. I. Месопотамія/ под ред. И.М.Дьяконова. – Москва, 1983.- 534 с. 6. История Древнего Востока: Учеб. для студ. вузов, обучающихся по спец. «История»/А.А. Вигасин, М.А. Дандамаев, М.В. Крюков и др.; Под ред. В.И. Кузищина.— 3-е изд., перераб. и доп. – Москва, 2003, - с. 12 – 45. 7. История Древнего Востока. Зарождение древнейших классовых обществ и первые очаги рабовладельческой цивилизации. Ч.2. Передняя Азия. Египет. – Москва, 1988. – с. 415-421.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекція - семінарські заняття - самостійна робота - контрольна робота - усне опитквання - реферат
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою. Критеріями оцінювання відповіді студента є: • повнота розкриття питання • логіка викладення • використання основної і додаткової літератури • аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет