Методика викладання історії у закладах вищої освіти

Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Методика викладання історії у закладах вищої освіти
Код дисципліни
ОК.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат методики викладання історії. Знати основні види аудиторних занять. Знати форми й методи позааудиторної роботи. Вміти оцінювати складові компоненти структури та методологічних прийомів лекційного заняття.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати: спеціальну історичну термінологію, категоріально-понятійний апарат, різноманітну гаму думок та поглядів, що існують в сучасній методиці викладання історії. 2. Вміти: реалізувати на практиці моделі проведення аудиторних та позааудиторних навчальних заходів. 3. Володіти: прийомами й методами забезпечення реалізації навчального процесу закладу вищої освіти, згідно нормативних документів.
Зміст навчальної дисципліни
Розглядаються основні поняття, принципи, закономірності методики викладання історії як науки; процес педагогічної взаємодії між викладачем та студентами, основні етапи розвитку теорії і практики навчання історії; зв'язки між сучасними підходами до вирішення найактуальніших проблем теорії та практики навчання історії й передовими методичними системами минулого; взаємозв'язки між основними компонентами процесу навчання історії, які змінюються під впливом зовнішнього середовища; формування у студентів магістратури потреби у постійному вдосконаленні своєї методичної майстерності та стійкого інтересу до вивчення новітніх досягнень методичної науки і передової педагогічної практики.
Рекомендована та необхідна література
1. Закон України «Про вищу освіту» (Із змінами та доповненнями за 2017 р.) // Відомості Верховної Ради. – 2017. – No 2. – Ст. 25; No 7-8. – Ст. 50; No 11. – Ст. 104; No 17. – Ст. 206; No 33. – Ст. 360; No 38-39. – Ст. 380. 2. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: підручник за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури / С. С. Вітвицька. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с. 3. Гладуш В. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник / В. Гладуш, Г. Лисенко. – Д., 2014. – 416 с. 4. Кузьмінський А. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник / А. Кузьмінський. – К.: Знання, 2005. – 486 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекця, семінар, самостійна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 – 10 балів/6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 10 балів/6 балів. 3. Усна рецензія ЗМ 1: РН 2.6 – 4 бали/3 бали. 4. Презентація тем ЗМ2: РН 2.6 – 4 бали/3 бали. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 16 балів/9 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.3-2.4– 16 балів/9 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: - форма оцінювання – іспит; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40;
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Анатолій Петрович Коцур
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет