Психологія вищої школи

Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати Методологічні засади та головні теоретичні положення психології вищої школи як науки. Знати психологічні особливості студентського віку. Знати психологічні особливості особистості педагога вищої школи та викладацької діяльності у ЗВО. Знати освітні технології, типи організації навчання. Вміти творчо використовувати у майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладача та студентів.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. знати: базові категорії загальної, соціальної психології, психології розвитку, педагогічної психології, педагогіки, онтогенетичні закономірності становлення психічних властивостей, станів і процесів, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільностей. 2. вміти: характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблем психології вищої школи; аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО. 3. володіти: застосовувати до кожної із груп суб’єктів навчальної діяльності відповідні положення теорій, що направлені на продуктивізацію взаємодії.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку магістрантів у галузі психології вищої школи, яка слугуватиме основою для їх подальшої викладацької діяльності. Програма вміщує теоретичні проблеми розвитку, навчання та виховання студентів, питання особистості та науково-педагогічної діяльності викладача, а також передбачає практичне оволодіння магістрантами вміннями та навичками навчально- виховної роботи у ЗВО. Особлива увага приділяється формуванню професійного самовизначенню і набуття студентами професійно-педагогічної ідентичності.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І. Педагогічна психологія: Навчальний посібник. Київ, 2005. 400 с. 2. Ортинській В.Л. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник. Київ: ЦНЛ 2019. 472 с. 3. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. Київ, 2006. 320 с. 4. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Практикум: Навчальний посібник. Київ, 2008. 336 с. 5. Рябчич Я., Невідома Я. Психологія вищої школи. Методологічні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни: Навчально-методична розробка. Київ: «ЦП «КОМПРИНТ», 2020. 35 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, творче завдання, залік.
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді модуль 1 (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН1.4; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН 4.1 – 16/9 балів* 2. Усні відповіді модуль 2 (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): РН 1.3; РН1.5; РН1.6; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН 4.1; РН 4.2 – 12/7 балів 3. Творча самостійна робота: РН1.2; РН 1.3; РН1.5; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН4.1; РН4.2 – 20/10 балів 4. Модульна контрольна робота 1: РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН2.1, РН3.1; РН4.1 – 26/17 балів 5. Модульна контрольна робота 2: РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН1.5; РН2.1; РН2.2; РН3.1; РН4.1; – 26/17 балів * Максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Рекомендований мінімум для допуску до заліку 40 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ярослав Євгенович Рябчич
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології