Генетика поведінки з основами психофізіології

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (магістр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Генетика поведінки з основами психофізіології
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР03. Планувати, виконувати, аналізувати дані і презентувати результати експериментальних досліджень в галузі біології. ПР07. Володіти прийомами самоосвіти і самовдосконалення. Уміти проектувати траєкторію професійного росту й особистого розвитку, застосовуючи набуті знання. ПР08. Знати та розуміти основні терміни, концепції, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР09. Дотримуватися положень біологічної етики, правил біологічної безпеки і біологічного захисту у процесі навчання та професійній діяльності. ПР12. Демонструвати знання будови, процесів життєдіяльності та функцій живих організмів, розуміти механізми регуляції фізіологічних функцій для підтримання гомеостазу біологічних систем.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Генетика людини», «Аналітична генетика», «Геноміка», «Генетика популяцій» та «Основи медичної генетики». 2. Вміти теоретично обґрунтовувати необхідність підтримання гомеостазу як основи існування живого. 3.. Знати макро- та мікроструктурну організацію нервової системи людини. 4. Вміти самостійно застосовувати знання з генетики та психофізіології, виконувати лабораторні та практичні роботи, працювати з науковою літературою, вміти обробляти та пояснювати результати експериментів та обстежень.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Генетика поведінки з основами психофізіології» є складовою освітньої програми професійної підготовки фахівців освітнього рівня «Магістр», блоку вільного вибору студента. Методи генетики поведінки та психофізіології можуть застосовуватись як у суміжних науках, так і в міждисциплінарних дослідженнях. Дисципліна висвітлює питання епігенетичних процесів, які відбуваються на всіх етапах формування та розвитку живих організмів. Крім того, дисципліна покликана узагальнити уявлення студента про генетичні основи інтелекту та поведінки, причини індивідуальної мінливості проявів інтелекту та особливостей поведінки, механізми виникнення найбільш поширених порушень інтелекту та видів девіантної поведінки, механізми та генетичні основи формування залежності від психостимуляторів.
Рекомендована та необхідна література
Макарчук М.Ю., Куценко Т.В., Кравченко В.І., Данилов С.А, Психофізіологія: навчальний посібник.- К.,2011.- 328 с. Макарчук М.Ю.,Куценко Т.В. Фізіологія центральної нервової системи.-К., Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2011.- 335 с. Кравченко В.І., Чернінський А.О., Макарчук М.Ю. Методичні рекомендації до практичних занять із спецкурсу «Психофізіологія». – К., «Геопринт», 2010. – 74 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1-1.6, 2.1 – 2.3 – 20 балів / 10 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1-1.3, 1.7, 1.8, 2.4, 2.5 – 20 балів / 10 балів 3. Презентації, доповіді, усні відповіді, доповнення, реферат – РН 1.1-1.8, 2.1-2.5,3.1, 4.1 – 30 балів /15 балів 5. Практичні роботи – РН 1.1-3.1– 30 балів / 15 балів - підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
Українською