Історія мусульманського радикалізму

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія мусульманського радикалізму
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати погляд сучасної історіографії на зародження та розвиток мусульманського радикалізму. Знати обставини виникнення найперших мусульманських організацій, які б декларували б терор, як спосіб боротьби за свої цілі. Знати причини набуття популярності шиїтських організації «Федаїни ісламу» та «Хізболла». Знати політичний шлях та ідеологію руху ХАМАС. Вміти аналізувати причини політизації салафітського ісламу, то появи «Аль-Каїди» та ІДІЛу. Вміти аналізувати обставини діяльності руху Талібан. Вміти визначити ресурси (людські, природні, матеріальні, технічні, інтелектуальні, фінансові та ін.), які дозволяють існувати радикальним організаціям в наш час. Вміти аналізувати критику ідеологію радикального ісламу з боку поміркованих мусульман.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати головні історичні етапи розвитку мусульманського радикалізму. 2. Вміти аналізувати ідеї та вчинки найвідоміших ідеологів та діячів впливових екстремістських організацій. 3. Володіти поглибленими навичками роботи з навчальною літературою.
Зміст навчальної дисципліни
: Характеристика соціокультурного становища в країнах мусульманського світу на поч. XX ст. Вивчення обставин за яких мусульманське населення починає радикалізувати. Висвітлення ролі ідеологів політичного ісламу (Хасан аль-Банна, Саїд Кутб, Абу аль-Аля Маудуді) у як радикалізації, так і намагання обґрунтувати важливості мирних способів досягнення цілей. Визначення причин появи організацій, що вважали терор прийнятним способом діяльності. Дослідження теоретичної основи опонентів радикального ісламу.
Рекомендована та необхідна література
1. Bayat A. Islam and Democracy: What is the Real Question? ISIM Paper 8. Leiden: Amsterdam University Press, 2007. 2. Bruce Riedel, The Search for A1 Qaeda: Its Leadership, Ideology, and Future (Washington, D. C.: Brookings Institution Press, 2010). 3. Kanan Makiya, Cruelty and Silence: War, Tyranny, Uprising, and the Arab World (New York: Jonathan Cape, 1993). 4. Loretta Napoleoni, Insurgent Iraq: Al-Zarqawi and the New Generation (New York: Seven Stories Press, 2005). 5. Peter L. Bergen, The Osama bin Laden I Know: An Oral History of al Qaeda’s Leader (New York: Free Press, 2006). 6. Теми семінарських занять з навчальної дисципліни «Історія мусульманського радикалізму». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: htpp://for.history.univ.kiev.ua.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота, усне опитування, есе 1,2, контрольна робота 1, 2. Залік.
Методи та критерії оцінювання
- форма оцінювання – залік; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів; - Оцінюються такі результати навчання студента як вміти визначити ресурси (людські, природні, матеріальні, технічні, інтелектуальні, фінансові та ін.), які дозволяють існувати радикальним організаціям в наш час; Вміти аналізувати критику ідеологію радикального ісламу з боку поміркованих мусульман. - форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, у вигляді тестування; - мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше, ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до заліку 48 балів.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет