Арабо-ізраїльські війни в другій половині XX ст.

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Арабо-ізраїльські війни в другій половині XX ст.
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2018/2019
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат з історії арабо-ізраїльських війн другої половини XX ст. Знати періодизацію історії арабо-ізраїльських війн другої половини XX ст. Знати історіографію арабо-ізраїльських війн другої половини XX ст. Знати головних дійових осіб й важливі події з історії арабо-ізраїльських війн другої половини XX ст. Вміти охарактеризувати арабо-ізраїльські війни другої половини XX ст. Вміти оцінити результати на наслідки арабо-ізраїльських війн другої половини XX ст. Вміти встановлювати причинно-наслідкові зв'язки у подіях, що стосуються арабо-ізраїльських війн другої половини XX ст. Вміти самостійно з’ясовувати причини й умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили в подіях, що арабо-ізраїльських війн другої половини XX ст. Вміти провести порівняльний аналіз явищ та подій з історії арабо-ізраїльських війн другої половини XX ст.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати головні історичні постаті й основні події з історії Держави Ізраїль, Палестини та арабських країн Близького Сходу. 2. Вміти визначати результати та наслідки найважливіших подій історії Держави Ізраїль, Палестини та арабських країн Близького Сходу. 3. Володіти елементарними навичками роботи з навчальною літературою
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з періодизацією та історіографією арабо-ізраїльського конфлікту в другій половині XX ст. Вивчення воєнно-політичних особливостей арабо-ізраїльських воєн. Визначення тенденції і динаміки розвитку воєнних подій арабо-ізраїльського конфлікту. Висвітлення маловідомих подій арабо-ізраїльських воєн. Дослідження діяльності головних дійових осіб під час арабо-ізраїльських воєн. З’ясування місця арабо-ізраїльського конфлікту у регіональній історії. Визначення впливу провідних країн світу на арабо-ізраїльський конфлікт. Висвітлення участі країн-сусідів в арабо-ізраїльських війнах. Розкриття внутрішньополітичного контексту арабо-ізраїльських воєн як для Держави Ізраїль, так і Палестини. Аналіз соціально-економічного аспекту арабо-ізраїльських воєн. Простеження впливу арабо-ізраїльського конфлікту на політику Держави Ізраїль в сфері національної безпеки та оборони. Погляд на «образ» ізраїльтян та палестинських арабів в арабо-ізраїльському конфлікті другої половини XX ст.
Рекомендована та необхідна література
1. Киселев В. И. Палестинская проблема и ближневосточный кризис. – К.: Политиздат, 1983. – 215 с.2.Міжнародні відносини та зовнішня політика (1945–1970-ті роки): Підручник / В. А. Манжола, М. М. Білоусов, Л. Ф. Гайдуков та ін. – К.: Либідь, 1998. – 558 с. 3. Міжнародні відносини та зовнішня політика (1980–2000 роки): Підручник / Л. Ф. Гайдуков, В. Г. Кремень, Л. В. Губерський та ін. – К.: Либідь, 2001. – 624 с.4. Горелик М. Израильско-палестинские переговоры взорваны в Тель-Авиве // Новое время. – 1997. – № 11. – С. 27-28.5. Гинар И. «Шестидневная война» 1967 г. и позиция СССР // США – Канада: Экономика. Политика. Культура. – 2002. – № 12. – С. 76-91.6.Киселев В. Арабо-израильский конфликт и палестинский вопрос // Азия и Африка сегодня. – 1994. – № 8-9. – С. 12-16.7.Коппель О. А., Пархомчук О. С. Близький Схід: мілітаризація чи конверсія // Питання нової та новітньої історії. – 1996. – Вип. 42. – С. 171-178.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, усне опитування, контрольна робота 1, 2 (тест). Залік.
Методи та критерії оцінювання
- форма оцінювання – залік; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів; - Оцінюються такі результати навчання студента як вміти визначити вплив арабо-ізраїльських війн другої половини XX ст. на регіональну історію; вміти визначити роль провідних держав світу в арабо-ізраїльському конфлікті другої половини XX ст. - форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; - мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше, ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до заліку 48 балів.
Мова викладання
українська