Міста Центральної та Східної Європи

Освітня програма: Урбаністика та регіональний розвиток

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Міста Центральної та Східної Європи
Код дисципліни
ВК 1.1.3.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР03. Вільно спілкуватися із професійних і наукових питань іноземною мовою. ПР05. Вміти виявляти, ставити та розв’язувати науково-прикладні проблеми, здійснювати критичну оцінку прийнятих рішень. ПР11. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні та геоекологічні наслідки реалізації управлінських рішень у сфері природокористування, міського та регіонального розвитку, рекреації та туризму.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання основних теорій, концепцій і закономірностей розвитку території, у т.ч. міст; загально-географічних відомостей про регіон та історико-географічного контексту розвитку міст Центрально-Східної Європи; Розуміння взаємозв’язків між елементами суспільно-територіального комплексу міста, його просторовою організацією, основними процесами та цілями міської політики; Вміння аналізувати суспільно-просторові процеси з точки зору масштабуоб ’єктів, їхньої структури, місцеположення та інших значимих характеристик; оцінювати динаміку, стан, прогнозувати наслідки; Навички критичного комплексного аналізу суспільно-географічних об’єктів, застосування спеціальних методів досліджень, робота з фаховою англомовною літературою.
Зміст навчальної дисципліни
Курс спрямований на посилення комплексного просторового світогляду, вивчення множини проявів трансформаційних процесів у різних географічних, політичних та інституційних контекстах, посилення навичок суспільно-географічного аналізу територій та ефективності містобудівної політики. Дисципліна складається з двох частин. Перша – фокусується довкола визначення соціалістичних та постсоціалістичних міст, «транзитності», постсоціалістичних трансформацій та підходів до їх визначення і аналізу. Друга – спрямована на аналіз основних типів трансформацій та їх наслідків для розвитку міст, у т.ч. з точки зору формування нових просторових нерівностей, а також аналіз політики планування міст під час соціалістичного етапу і після його завершення.
Рекомендована та необхідна література
1. Урбаністична Україна в епіцентрі просторових змін : монографія/ За ред. Мезенцева К., Олійника Я., Мезенцевої, Н. Київ: Видавництво «Фенікс», 2017. 2. Baldwin Hess, Daniel, Tiit Tammaru, and Maarten van Ham “Housing Estates in Europe: Poverty, Ethnic Segregation and Policy Challenges”. Springer Nature, 2018 (Open access) 3. Stanilov, Kiril, ed. “The post-socialist city: urban form and space transformations in Central and Eastern Europe after socialism.” Vol. 92. Springer Science & Business Media, 2007. 4. Tammaru, Tiit, et al., eds. “Socio-economic segregation in European capital cities: East meets West.” Routledge, 2015.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, демонстрація, самостійна робота, творче завдання.
Методи та критерії оцінювання
Кількість балів, що студент отримує протягом семестру є сумою балів, що були отримані при оцінюванні результатів семінарських занять, опитуванні та виконанні тематичних контрольних робіт. Опитування у тестовій та письмовій формі проводиться після завершення викладання кожної теми. Семінарські заняття оцінюються за результатами підготовки та активності студента, відповідно до графіка проведення практичних занять. Тематичні контрольні роботи проводяться у тестовій формі. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит).
Мова викладання
Українська/Англійська