Мовна гра в рекламі

Освітня програма: «Українська і англійська мови: переклад та редагування»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Мовна гра в рекламі
Код дисципліни
ВБ 2.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів українською та англійською мовами. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів: Вступ до мовознавства. Лексикологія і фразеологія сучасної української мови (далі – СУМ): практика слововживання. Фонетика СУМ: орфоепічні норми. Морфологія СУМ: орфографічні норми. Синтаксис СУМ: пунктуаційні норми. Стилістика СУМ: стилістичні норми. Психолінгвістика. Студент повинен мати знання теоретичних основ загального мовознавства, лексикології, фразеології, фонетики, морфології, синтаксису та стилістики СУМ, а також основ психолінгвістики; володіти базовими теоретичними знаннями і поняттями, методикою та основними прийомами лінгвістичного аналізу, навичками роботи з усними і писемними текстами; уміти застосовувати на практиці попередні теоретичні знання з профільних дисциплін, а також прийоми аналізу, синтезу, узагальнення, класифікації мовного і позамовного матеріалу, базові навички роботи з різними інтернет-програмами і платформами для створення презентацій і відео для унаочненої демонстрації отриманих результатів.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сприяти засвоєнню студентами основних теоретичних положень, термінології та прикладних аспектів у сфері понять реклама, мовна гра, мовна гра в рекламі. Ознайомити їх з історією питання, основними методами і підходами до вивчення одиниць означених систем, навчити розрізняти види реклами, розпізнавати вияви мовної гри в ній, ідентифікувати ці вияви за групами, прийомами, функціями, мовними засобами тощо. Розвинути їхні навички лінгвістичного аналізу рекламного тексту, уміння виявляти в ньому як творчо-ігрові, так і маніпулятивні елементи, критично сприймати їх, що в цілому слугуватиме розвитку лінгвістичного чуття та критичного мислення в студентів.
Рекомендована та необхідна література
1) Берн, Ерік. Ігри, у які грають люди : світовий бестселер із психології стосунків. – Харків, 2016. 2) Бутник Н. Мовна гра як лексико-семантичний прийом у текстах комерційної реклами / Н.Бутник // Семантика мови і тексту : [матеріали X Міжн.конф.]. – Івано-Франківськ, 2009. – С.42–45. 3) Вiтгенштейн Л. Фiлософськi дослiдження / Л. Вітгенштейн. – К., 1995. 4) Іванова І. Б. Історія української реклами: мовностилістичний аспект : монографія. – Харків, 2016. 5) Космеда Т. А. Мовна гра в парадигмі інтерпретативної лінгвістики. Граматика оцінки. Граматична ігрема (теоретичне осмислення дискурсивної практики) / Т. А. Космеда, О. В. Халіман. – Дрогобич, 2013. 6) Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент: Навч. посібник. — 2-ге вид., доп. — К., 2003. 7) Crystal D. Language play. Penguin Books, 1998. 249 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: відповідь на практичному занятті (самостійна розгорнена і доповнення); презентація проміжних етапів дослідження; аналітична доповідь; тестові завдання; підсумкова залікова презентація.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: максимальна кількість балів протягом семестру – 100 балів: відповідь на практичному занятті – 14 балів; презентація – 49 балів; доповідь – аналіз фахової наукової літератури – 16 балів; тести – 10 балів; підсумкова залікова презентація – 11 балів; підсумкове оцінювання у формі заліку. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру. Якщо студент набрав менше 60 балів, то він відпрацьовує пропущені теми в письмовій та усній формах.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології