Психологія вищої школи

Освітня програма: Сучасна англомовна комунікація та переклад i дві західноєвропейські мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1, ПРН 4, ПРН 5, ПРН 19, ПРН 20, ПРН 23 Повний перелік результатів навчання за освітньо-науковою програмою подано у пункті «Профіль програми»
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Педагогічна психологія», «Вікова психологія» та «Педагогіка»; знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; володіння вміннями і навичками аналізу наукової літератури, підготовки есе, презентацій, ведення дискусії.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Психологія вищої школи» належить до переліку обов’язкових освітніх компонентів ОП «Сучасна англомовна комунікація та переклад і дві західноєвропейські мови». Її предметом є психологічні основи навчально-виховного процесу та педагогічної взаємодії у ЗВО, психологічні механізми становлення особистості професіонала. Зміст дисципліни розкривається у двох модулях. У першому розкриваються теоретико-методологічні основи науки, її поняттєво-категоріальний апарат, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО; особливості розвитку студентської групи. У другому – психологічні аспекти діяльності викладача ЗВО, психологічні основи розвитку його професіоналізму; психологічні закономірності педагогічної взаємодії між викладачем і студентом.
Рекомендована та необхідна література
Психологія вищої школи : підручник / О. І. Власова, В. А. Семиченко, С. Ю. Пащенко, Я. Г. Невідома (2015). Київ : ВПЦ «Київський університет», 405 с. Подоляк, Л. Г., Юрченко, В. І. (2014). Психологія вищої школи: підручник. 4-е вид., випр. і доп. К. : Каравела, 360 с. Дуткевич, Т. В., Максимчук, Н. П. (2010). Психологія вищої школи: навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 144 с. Woolfolk, A. (2017). Educational psychology. Pearson. Seifert, K., Sutton, R. (2009). Educational Psychology. Second Edition. A Global Text. 376.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: • Лекції, обговорення, колоквіум; • усні відповіді на практичних заняттях; • творчі завдання; • контрольні роботи з відкритими відповідями; підсумкова контрольна робота у вигляді тесту
Методи та критерії оцінювання
Залік, максимальна кількість балів протягом семестру – 100 балів, Семестрове оцінювання: Усна відповідь: РН 1.1-1.3; РН 2.1-2.4; РН 3.1; РН 4.1 - 30 балів Доповнення, участь у дискусії: РН 1.1-1.3; РН 2.1-2.4; РН 3.1; РН 4.1 - 12 балів Контрольна робота 1 з відкритими відповідями: РН 1.1-1.3; РН 2.1-2.4; РН 3.1; РН 4.1 - 14 балів Творче завдання (есе, міні-проєкт): РН 1.3; РН 2.2-2.3; РН 3.1; РН 4.1 - 24 бали Контрольна робота 2 (підсумкова) у формі тестів: РН 1.1-1.3; РН 2.3, 2.4; РН 4.1 - 20 балів
Мова викладання
Англійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Світлана Юріївна Пащенко
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології