Вступ до східного мовознавства
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Вступ до східного мовознавства
Код дисципліни
ОК 35
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
Практичні заняття, самостійна робота, відповідь на практичному занятті, письмові контрольні роботи, аналітична доповідь, реферат (презентація).
Іспит.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Базові філологічні знання, загальне уявлення про китайську мову.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом вивчення навчальної дисципліни є виокремлення китайської мови з групи сино-кавказьких мов. . Розглядаються такі основні питання:
1) чітке розуміння місця китайської мови в генеалогічній та типологічній класифікаціях мов світу;
2) формування загальних уявлень про етапи й особливості розвитку китайської філології;
3) адекватне розуміння сутності формування і розвитку графічного (ієрогліфічного) письма та його реформування у ХХ ст.;
4) усвідомлення основних особливостей мовної картини світу китайців та вплив на неї художнього перекладу тощо.
Навчальна дисципліна знайомить студентів із особливостями формування і розвитку китайської філології в самому Китаї (з давнини до поч. ХХІ ст.) та за його межами, зокрема розвиток синології в Україні.
4. Завдання (навчальні цілі) вивчення дисципліни – формування у студентів комплексних загальних знань щодо становлення і розвитку китайської мови та китайської філології в цілому. Передбачає оволодіння деякою загальновживаною лексикою, граматикою китайської мови, набуття початкових навичок читання та розуміння на слух в межах тем, зазначених програмою.
Рекомендована та необхідна література
Гамянін В.І. Чжу Цзицін і проблеми лінгволітературної спадщини в історичному розвитку Китаю ХХ століття) / В.І. Гамянін // Сходознавство. – Київ, 1998. – №2. – С. 67–77. Денисова С.П. Картина світу та суміжні поняття в зіставних дослідженнях / С.П.Денисова // Проблеми зіставної семантики. – Київ: Вид. центр КНЛУ, 2005. – Вип. 7. – С. 9-15.Ісаєва Н.С. Компаративістика в Китаї: Лу Сінь. // Вісник Київського університету: східні мови та літератури. – 2000. – Вип. 3. – С.11-17.
Кіктенко В.О. Нарис з історії українського китаєзнавства. XVIII перша половина ХХ ст.: дослідження, матеріали, документи / Кіктенко Віктор Олексійович [За. ред. О.Д.Огнєвої] – Київ, 2002. – 194 с. Мовні та літературні зв’язки України з країнами Сходу (Колективна монографія) / [За ред. І.П. Бондаренка ] – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2010. – 472 с.
Мурашевич К.Г. Вступ до східної філології: Навч. посібник./ К.Г.Мурашевич. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2013. – 159 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Формування у студентів комплексних загальних знань щодо становлення і розвитку китайської мови та китайської філології в цілому. Передбачає оволодіння деякою загальновживаною лексикою, граматикою китайської мови, набуття початкових навичок читання та розуміння на слух в межах тем, зазначених програмою. Вміти вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та східною (турецькою, або китайською) мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. Знати норми літературної східної (китайської) мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. Знати та вміти застосовувати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та східною (турецькою, або китайською) мовами.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж І семестру передбачено 2 змістовних частини. Упродовж семестру із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1.
Завершується дисципліна іспитом. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів, до складання іспиту не допускаються. Для студентів, які упродовж семестру не досягли рубіжного рівня оцінки (36 балів), для одержання допуску до іспиту необхідно обов’язково відпрацювати пропущені теми в письмовій формі та здати/надіслати їх електронною поштою викладачу, що проводить семінарські заняття.
Максимальна оцінка за додаткові форми оцінювання не може перевищувати 40 % підсумкової оцінки (до 40 балів за 100-бальною шкалою).
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олександр
Павлович
Козоріз
Кафедра мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії
Навчально-науковий інститут філології