Фізіологія нервової системи та вища нервова діяльність людини

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Фізіологія нервової системи та вища нервова діяльність людини
Код дисципліни
ОК 17.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН11. Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин. ПРН13. Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів. ПРН21. Демонструвати толерантну поведінку, виявляти повагу до культурних, релігійних, етнічних відмінностей, розрізняти вплив стереотипів та упереджень.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: загальну побудову і принципи функціонування основних функціональних систем організму людини, базові фізичні і хімічні процеси, які забезпечують їхнє функціонування; 2. Вміти: працювати з науковою та науково-методичною літературою, представляти результати у вигляді презентацій та реферативних робіт за темами курсу. 3. Володіти: навичками конспектування, систематизації та засвоєння інформації навичками використання інформаційних і комунікаційних технологій у практичній діяльності, здатністю до пошуку, оброблення та аналізу джерел інформації.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати цілісне розуміння того, що фізіологічні процеси, які лежать в основі функціонування різних відділів нервової системи людини, сформувалися в ході еволюційного розвитку як пристосувальний апарат, що визначає не лише її виживання як біологічної істоти, а також показати, що базові функції нервової системи є основою для вищих психічних функцій, які є основою для формування її як соціально відповідальної особистості. Показати, що вроджені і набуті поведінкові реакції і програми є результатом як неусвідомлюваних, та і свідомих процесів, коли генетика і вплив навколишнього середовища творять індивідуальні відповіді на різноманітні впливи, які реалізуються за участі певних нейронних мереж та структур головного мозку людини.
Рекомендована та необхідна література
1. Макарчук М.Ю.,Куценко Т.В. Фізіологія центральної нервової системи.-К., Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2011.- 335 с. 2. Макарчук М.Ю., Куценко Т.В., Кравченко В.І., Данилов С.А, Психофізіологія: навчальний посібник.- К.,2011.- 328 с. 3. Кравченко В.І., Чернінський А.О., Макарчук М.Ю. Методичні рекомендації до практичних занять із спецкурсу «Психофізіологія». – К., «Геопринт», 2010. – 74 с.97 с. 4. Макаренко М.В., Лизогуб В.С., Макарчук М.Ю. Методичний посібник з фізіології вищої нервової діяльності: історія розвитку та сучасний стан в Україні Черкаси-Київ, 2017.- 5. Чайченко Г.М. Фізіологія вищої нервової діяльності. – К., Либідь, 1993 – С.139-210
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Модульна контрольна робота 1: 20 балів/ 10 балів 2. Модульна контрольна робота 2: 20 балів/ 10 балів 3. Контрольні роботи на лекціях 5х5: 25/12,5 балів 3. Тестові контрольні роботи, доповіді, презентації, реферати на семінарах: 35 балів/ 17,5 бали - підсумкове оцінювання: у формі заліку Позитивну оцінку (зараховано) студент отримує лише за умови успішного написання двох модульних контрольних робіт, а також виконання всіх передбачених планом семінарських завдань, (за усі форми робіт студент повинен набрати не менше 50% від максимально можливої кількості балів). Перескладання семестрового контролю з метою покращення позитивної оцінки не допускається Відмінно / Excellent 90-100 Добре / Good 75-89 Задовільно / Satisfactory 60-74 Незадовільно / Fail 0-59
Мова викладання
Українська