Соціально-педагогічна робота з молодими сім’ями

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Соціально-педагогічна робота з молодими сім’ями
Код дисципліни
ВБ 3.5.1.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 11. Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин. ПР 13. Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів. ПР 17. Встановлювати та підтримувати взаємини з клієнтами на підґрунті взаємної довіри та відповідно до етичних принципів і стандартів соціальної роботи, надавати їм психологічну підтримку й наснажувати клієнтів.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати теоретичні основи змісту понять «сім’я», «молода сім’я», «соціально-педагогічна робота з сім’ями». 2) Вміти аналізувати нормативно-правового забезпечення соціально-педагогічної роботи з молодими сім’ями. 3) Володіти елементарними навичками налагодження співпраці з сім’ями в межах професійної взаємодії.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування знань щодо закономірностей становлення й розвитку сім’ї, а також оволодіння студентами знаннями та уміннями здійснення соціально-педагогічної роботи з молодими сім’ями. Дисципліна складається з двох змістових модулів та спрямована на вивчення специфіки соціально-педагогічної роботи з молодими сім’ями відповідно до їх особливостей та характеру функціонування як на рівні внутрішньої самоорганізації, так і зовнішньої взаємодії в межах громади.
Рекомендована та необхідна література
1. Седих К. Психологія сім’ї: навч. посіб. / Кіра Седих. – 2-ге вид., стереотип. – К.: ВЦ «Академія», 2017. 192 с. 2. Основи психотерапії: навч. посіб. / [К. В. Седих, О. О. Фільц, В. І. Банцер та ін.]; за ред. К. В. Седих, О. О. Фільц. – Київ: ВЦ «Академія», 2017. 192 с. 3. Соціально-педагогічна робота з молодими сім’ями в умовах малого міста / Режим доступу:https://contest.zu.edu.ua/sotsialno-pedagogichna-robota-z-molodymy-sim%E2%80%99iamy-v-umovakh-malogo-mista.html 4. Формування здорового способу життя. Навчально-методичні рекомендації / Авт. колект. Т. Андріученко, О. Вакуленко, В. Волков, Н. Дзюба, В. Коляда, Н. Комарова, І. Пєша, Н. Тілікіна (кер. авт. колект. О. Вакуленко). – К.: ДУ «Державний інститут сімейної та молодіжної політики», 2018. 100 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналітична доповідь, творча самостійна робота, підсумкова контрольна робота. Форма підсумкового контролю – залік. Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають залік. Залік оцінюється максимум у 20 балів. Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів до складання заліку не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до заліку 40 балів. Шкала відповідності оцінок: - 0-59 – не зараховано; - 60-100 – зараховано.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології