Превенція булінгу у закладах освіти

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Превенція булінгу у закладах освіти
Код дисципліни
ОК 34.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН (ПР 1; ПР 3; ПР 4; ПР 6; ПР 8; ПР 10; ПР 11; ПР 12; ПР 13; ПР 14; ПР 17; ПР 19; ПР 21; ПР 23; ПР 26; ПР 29). Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати особливості освітнього середовища та створення умов формування соціально-психологічного клімату в ньому. 2) Вміти аналізувати та виявляти несприятливі впливи у міжособистісній взаємодії всіх учасників освітнього процесу. 3) Володіти елементарними уміннями налагодження комунікації, формування толерантності та прийняття інших.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – оволодіння студентами знаннями та уміннями ідентифікації ознак булінгу/мобінгу щодо дітей в закладах освіти; а також підготовка студентів до організації та проведення превентивної соціально-педагогічної роботи щодо створення безпечного освітнього середовища, дружнього до дитини. Дисципліна містить три змістові частини, в яких розкрито поняття булінг/мобінг, форми, види, основні стратегії, алгоритм превенції та протидії булінгу/мобінгу щодо дітей.
Рекомендована та необхідна література
1. Андрєєнкова В.Л., Байди В.В., Войцях Т.В., Калашник О.А. Запобігання та протидія проявам насильства: діяльність закладів освіти : Навчально-методичний посібник. 2020. 196 с. 2. Андрєєнкова В.Л., Мельничук В.О., Калашник О.А. Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід. Методичний посібник, 2019. 132 с. 3. Найдьонова Л. А. Медіапсихологія: основи рефлексивного підходу: підручник / Л. А. Найдьонова; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – Вид. друге, стер. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2015. 244 с. 4. Профілактика деструктивної поведінки підлітків (Т. Журавель & Ю. Удовенко, Ред.). Видавництво ФО-П Буря О.Д. – Київ, 2022. 144 с. 5. Цюман Т. П., Бойчук Н. І. Кодекс безпечного освітнього середовища: метод. посіб. / за заг. ред. Цюман Т. П. – К. – 2018. 56 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналіз першоджерел, презентації, практичні завдання, модульна контрольна робота, підсумкова контрольна робота. Форма підсумкового контролю – іспит. Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Іспит виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру. До іспиту допускаються студенти, які за результатами роботи впродовж семестру набрали від 36 до 60 балів. Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів – для допуску до складання іспиту обов’язково слід виконати модульні контрольні роботи, практичні завдання та завдання для самостійної роботи. Максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали. Шкала відповідності оцінок: - відмінно (90-100 балів) - добре (75-89 балів) - задовільно (60-74 бали) - незадовільно (1-59 бали)
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології