Психологія та педагогіка вищої школи
Освітня програма: Соціальна реабілітація
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Психологія та педагогіка вищої школи
Код дисципліни
ОК 15.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1; ПР 4; ПР 6; ПР 8; ПР 17; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішно опанувати курс «Основи педагогіки»;
2) оволодіти практичними навичками з дисципліни «Психологія»;
3) володіти елементарними вміннями та навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки у студентській групі.
Зміст навчальної дисципліни
У дисципліні розкриваються основні категорії педагогіки та психології вищої школи, її принципи, методи, технології. Розкриваються вікові психологічні особливості студентського періоду розвитку особистості, психологічні аспекти педагогічної взаємодії ї розвитку студентської групи. Виняткову увагу звернуто на відпрацювання вмінь, навичок проведення лекцій, семінарських занять, що можливе за умов практичної діяльності, яка є принциповою для цього курсу. У ньому визначального значення набувають: тренінгові вправи, рефлексія та самостійна робота студентів у вигляді створення критичного есе, колажу, інтерактивної мультимедійної міні- лекції.
Рекомендована та необхідна література
1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія. К.: Либідь, 1998. 560 с.
2. Власова О. І. Методика викладання психології. Підручник. - К.: Геопринт, 2011. 340 с.
3. Власова О.І., Семиченко В. А., Пащенко С.Ю., Невідома Я.Г. Психологія вищої школи. - К. : Київський університет, 2015. 406 с.
4. Марушкевич А.А. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача:навчальний посібник. К.: Обрії, 2012. 220 с.
5. Педагогічна майстерність: Підручник / За ред. І.А. Зязюна. К.: Вища школа, 2004. 422с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація, виконання практичних завдань, проектного завдання, творчої письмової роботи. Модульна контрольна робота виконується і оцінюється після завершення модулю і включає в себе запитання з відповідного модулю. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру окремо за кожним з двох модулів складає 50 балів. Сумарно студент може отримати максимально 100 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Світлана
Юріївна
Пащенко
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Ольга
Василівна
Плахотнік
Кафедра педагогіки
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Кафедра педагогіки
Факультет психології