Книжкова культура пізнього середньовіччя

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Книжкова культура пізнього середньовіччя
Код дисципліни
ВК 3.16
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1. Знати технології виготовлення книжок доби пізнього середньовіччя. 1.2. Знати особливості літератури доби пізнього середньовіччя. 1.3. Знати та розуміти роль книги в суспільстві доби пізнього середньовіччя. 2.1 Вміти характеризувати специфіку процесу еволюції виготовлення книжок. 2.2 Вміти аналізувати книги доби пізнього середньовіччя.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати історію пізнього середньовіччя, мати уявлення про особливості виготовлення книжок . 2. Вміти простежувати причинно-наслідкові зв’язки між етапами розвитку суспільства і духовними пошуками. 3. Володіти навиками історичного аналізу, критично підходити до характеристики джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Курс «Книжкова культура пізнього середньовіччя» вивчає передумови і причини виникнення книгодрукування, особливості виготовлення та формування книжок доби пізнього середньовіччя. Досліджується роль книги як основного носія знань в суспільстві, речі, яка забезпечувала зв'язок поколінь у тогочасному соціумі. Курс органічно переплітається з викладанням історії середніх віків та раннього нового часу. В процесі вивчення курсу студенти поглиблять свої знання з середньовічної історії, зможуть простежити еволюції процесу виготовлення книжок у тогочасному суспільстві. Також студенти ознайомляться з жанрами літератури пізнього середньовіччя, її найбільш яскравими представниками.
Рекомендована та необхідна література
1. Carter, Thomas Francis. The Invention of Printing in China and Its Spread Westward. New York: Columbia University Press, 1925. 2. Cormack, Lesley B.; Ede, Andrew. A History of Science in Society: From Philosophy to Utility, 2004. 3. Garland, Henry; Garland, Mary (eds.) Gutenberg, Johannes // The Oxford Companion to German Literature, 2005. 4. Gutenberg Museum. Gutenberg: Man of the Millennium. Mainz: City of Mainz, 2000. 5. Ing, Janet. Johann Gutenberg and His Bible: A Historical Study. New York: Typophiles, 1988. 6. Kapr, Albert. Johannes Gutenberg: the Man and His Invention. Translated by Martin, Douglas. Aldershot; Brookfield: Scolar Press, 1996. 7. Lyons, Martyn. Books: A Living History. Los Angeles: J. Paul Getty Museum, 2011. 8. Man, John. The Gutenberg Revolution: The Story of a Genius and an Invention that Changed the World. London: Headline Review, 2000. 9. Martin, Henri-Jean. The History and Power of Writing. Translated by Cochrane, Lydia G. Chicago, 1995.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (виконання індивідуального завдання, усне опитування) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Самостійна робота ЗМ 1 (презентація/есе): РН 1.1. – 10 балів/6 балів.* 2. Самостійна робота ЗМ 2 (презентація/есе): РН 1.1. – 10 балів/6 балів. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.2. – 20 балів/12 балів. 4. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 1.3. – 20 балів/12 балів. 5. Підсумкова контрольна робота (залік): Р.Н. 2.1., 2.2. – 40 балів/24 бали * Максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: залік.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет