Новітня історія країн Азії та Африки

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Новітня історія країн Азії та Африки
Код дисципліни
ОК 18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати основні події і процеси в ключових країнах Західної Азії у ХХ ст., основні тенденції їхнього розвитку та чинники, що на них впливали (ЗМ 1). Знати основні події і процеси в ключових країнах Південної та Східної Азії у ХХ ст., основні тенденції їхнього розвитку та чинники, що на них впливали (ЗМ 2). Вміти характеризувати і оцінювати основні події, процеси і тенденції розвитку ключових країн Західної Азії у ХХ ст. на основі аналізу історичних джерел і наукової літератури (ЗМ 1). Вміти характеризувати і оцінювати основні події, процеси і тенденції розвитку ключових країн Південної та Східної Азії у ХХ ст. на основі аналізу історичних джерел і наукової літератури (ЗМ 2)
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні процеси і події з історії країн Азії та Африки у попередні історичні періоди. Вміти визначати особливості розвитку країн Азії та Африки у різних сферах (державного устрою, соціальній, економічній, культурній), порівнювати їх з розвитком країн Заходу. Володіти навичками критики джерел, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна знайомить студентів з основними подіями і процесами в історії ключових країн Азії та Африки в XХ–ХХІ ст., провідними тенденціями їхнього розвитку і чинниками, що на них впливали, ставить їх у контекст глобальної історії. Розглядаються процеси трансформації традиційних суспільств внаслідок експансії західних держав, започаткування і розвиток у них модернізаційних реформ і національно-визвольних рухів, розвиток в умовах відновлення національного суверенітету чи здобуття національної державності, нових викликів у ХХІ ст. Простежуються спільні і відмінні риси історичного розвитку народів Азії та Африки, їхні шляхи до національної державності та моделі розвитку в умовах незалежності.
Рекомендована та необхідна література
1. Бродський Р.М., Єнольський З.А. Нова історія країн Азії і Африки. Львів, 1986 2. Головченко В.І., Рубель В.А. Нова історія Азії та Африки: колоніальний Схід. К., 2010. 3 Козицький А. Новітня історія країн Азії та Африки, 1918-1999. Курс лекцій. Львів, 2000. 4. Світова історія ХХ-ХХІ ст. Енциклопедичний словник. За ред. І. Підкови, Р. Шуста. Львів, 2019, 2020. 5. Городня Н. Д., Таран М. А. Навчально-методичний комплекс з навчальної дисципліни «Новітня історія країн Азії та Африки» для студентів історичного факультету. – К., 2019. – 37 с. – [Електронний ресурс.]. – Режим доступу: http://www.history.univ.kiev.ua/materiali-dlya-studentiv.6 6. Городня Н. Д. Презентації лекцій. – [Електрроннний ресурс.]. – Режим доступу: https://www.researchgate.net/profile/Nataliya_Gorodnia2/publications
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція Контрольна робота 1, 2 (тест) Семінар Усне опитування Самостійна робота Реферат Екзамен
Методи та критерії оцінювання
1. Модульна контрольна робота з тем ЗМ 1 (тест): РН 1.1 – 5 балів/3 бали*. 2. Модульна контрольна робота з тем ЗМ 2 (тест): РН 1.2 – 5 балів/3 бали. 3. Академічне есе, реферат з тем ЗМ 1: РН 3.2 – 4 бали/3 бали. 4. Академічне есе, реферат з тем ЗМ 2: РН 3.2 – 4 бали/3 бали. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ 1: РН 2.1, 3.1 – 21 бал/12 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.2, 3.1– 21 балів/12 балів. 7. Іспит – 40 балів/24 бали. * Максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
українська