Історія країн Близького та Середнього Сходу в період «Холодної війни»

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія країн Близького та Середнього Сходу в період «Холодної війни»
Код дисципліни
ОК 22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати процес становлення держав на Близькому Сході та їхній розвиток в період Холодної війни; вузлові проблеми міжнародних відносин другої половини ХХ ст. в контексті близькосхідного регіону. Знати найважливіші події з історії Єгипту, Іраку, Ірану, Саудівської Аравії в період Холодної війни; основні ідеологічні чинники, що впливали на суспільно-політичне життя країн Близького Сходу. Знати основні події та найважливіших діячів в історії держав Близького Сходу періоду Холодної війни. Знати спільні та відмінні риси в історії країн Близького Сходу в період Холодної війни; визначати вплив конкретних діячів на значення країн Близького Сходу в міжнародних відносинах. Вміти проводити та представляти самостійне дослідження з проблематики дисципліни. Вміти визначати найважливіші події внутрішньої та зовнішньої політики країн Близького Сходу в період Холодної війни. Вміти проводити компаративний аналіз розвитку окремих країн Близького Сходу в період Холодної війни.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
а) знати: - історичний термінологічно-понятійний апарат, сучасні методи історичного пізнання; - нову та новітню історію країн Сходу; - нову та новітню історію країн західної Європи та Північної Америки; - історію міжнародних відносин в ХХ столітті; - історію колоніалізму; - історію ісламу; б) вміти: - аналізувати соціальні, політичні та культурні особливості країн Близького та Середнього Сходу; - працювати із сучасною фаховою літературою іноземною мовою; - узагальнювати та представляти отримані дані; - обґрунтовувати особливості постколоніального розвитку країн Близького Сходу; в) володіти елементарними навичками аналізу історичних джерел, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія країн Близького та Середнього Сходу в період «Холодної війни» знайомить студентів із особливостями становлення та розвитку арабських і мусульманських держав у близькосхідному регіоні. Розглядаються процес виникнення держав на Близькому Сході в контексті дезінтеграції Османської імперії та колоніалізму західних держав у ХХ столітті; поширення і вплив ідей панарабізму; вплив ісламу на зовнішню та внутрішню політику держав Близького Сходу. Розкриваються спільні та відмінні риси розвитку близькосхідних країн. Аналізується роль держав Близького Сходу в міжнародних відносинах періоду «Холодної війни
Рекомендована та необхідна література
1. Ashton, N. J. (2007). The Cold War in the Middle East. Regional Conflict and the Superpowers 1967-1973. London: Routledge. 2. Choueiri, Y. M. (Ed.). (2005). A Companion to the History of the Middle East. Oxford: Blackwell. 3. Esposito, J. L. & Shanin, E. El-Din. (2013). The Oxford Handbook of Islam and Politics. Oxford: Oxford University Press. 4. Halliday, F. (2005). The Middle East in International Relations. Power, Politics and Ideology. Cambridge: Cambridge University Press. 5. Kuniholm, B. R. (1994). The Origins of the Cold War in the Near East. Princeton, NJ: Princeton University Press. 6. Laqueur, W. (Ed.). (1970). The Israel – Arab Reader. A Documentary History of the Middle East Conflict. Middlesex: Penguin Books. 7. Leffler, M. P. & Westad, O. A. (Eds.). (2010). The Cambridge History of the Cold War. Volume 1: Origins. Cambridge: Cambridge University Press.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота Контрольна робота 1, 2 Реферат Залік
Методи та критерії оцінювання
Контрольні роботи Реферат Залік Підсумкове оцінювання: Форма оцінювання – залік. Максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів. Оцінюються такі результати навчання студента як Форма проведення заліку: письмово-усна, види завдань – питання, що потребують розгорнутих відповідей. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (модульний контроль, реферат) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 балів (з них: семестрове оцінювання 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – 20 балів).
Мова викладання
українська