Шаблони проектування

Освітня програма: Інформаційні системи (Магістр)

Структурний підрозділ: Факультет інформаційних технологій

Назва дисципліни
Шаблони проектування
Код дисципліни
ВБ 3.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Уміння продемонструвати знання та розуміння загальних положень теоретичних основ застосування патернів проектування, сутність та призначення шаблонів проектування, класифікації патернів, загальних підходів та особливостей застосування патернів проектування в прикладних системах, основних ознак якісного програмного коду, принципи та підходи до рефакторингу існуючого коду. Вміти застосовувати патерни проектування при розробці прикладних програмних систем. Класифікувати вид та тип проблеми при розробці інформаційних програмних систем, визначати необхідність застосування конкретних патернів, оцінювати необхідність рефакторингу існуючого програмного коду та обирати доцільні патерни для його оптимізації. Проводити складання методів, переміщення функцій між об’єктами, організовувати дані. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію через точність аргументації, самостійно розв’язувати професійні задачі і нести відповідальність за отримані розв'язки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Наявність ступеня бакалавра. Володіти елементарними навичками вищої математики, теорії алгоритмів, програмування.
Зміст навчальної дисципліни
Вивчення дисципліни «Шаблони проектування» спрямовано на отримання студентами компетенцій та навичок щодо вмілого використання теоретичних основ методології та базових інструментів застосування шаблонів проектування в прикладних системах. Дисципліна «Шаблони проектування» дозволяє студентові описувати, аналізувати та оптимізувати архітектурні програмні рішення в інформаційних та комп’ютерних системах різного призначення, розробляти якісне програмне забезпечення, проводити рефакторинг існуючого програмного коду. Метою викладання навчальної дисципліни є забезпечити майбутніх фахівців теоретичною та практичною основою сукупності знань, методів та інструментів, необхідних для успішного застовування шаблонів проектування у вигляді високорівневих описів рішення типових проблем реалізації програмних проектів, що дозволять фахівцю створювати якісний програмний код, реалізовувати патерни проектування незалежно від обраної мови програмування.
Рекомендована та необхідна література
1. Mark Richards. Fund)amentals of Software Architecture: An Engineering Approach. – O'Reilly Media, 2020. – 432 p. 2. Е. Фрімен, Е. Робсон. Head First. Патерни проєктування. – Харків.: Фабула, 2020. – 672 с. 3. Гамма, Е. Патерни об’єктно-орієнтованого проектування / Е. Гамма, Р. Хелм, Р. Джонсон, 2020. - 448 С
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами захисту виконання лабораторних робіт та індивідуальних завдань самостійної роботи. Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру. Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж рекомендований мінімум – 48 балів, для одержання заліку необхідно відпрацювати пропущений матеріал і здати залік. За бажанням студента, за наявності залікових балів можна покращити свій результат, він має право здавати залік, який оцінюється в 20/12 балів, але сумарна кількість балів при цьому не може перевищувати 100 балів. Таким чином, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу.
Мова викладання
Українська