Технології оціночних досліджень

Освітня програма: Соціальні технології

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Технології оціночних досліджень
Код дисципліни
ОК20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
1.1 Знати зміст програми оцінювання соціальних проектів. 2.1 Вміти здійснювати обґрунтований вибір методу збору даних та вимірювальних процедур для проведення оцінювання. 2.2 Вміти складати план та календарний графік проведення оцінювання. 3.1 Удосконалення навичок комунікації. 4.1 Робота в групі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати теоретичні основи соціології та соціальних технологій, сучасні соціологічні дослідницькі проекти, соціологічний підхід до аналізу соціальних явищ. 2. Вміти працювати з соціологічними даними, читати професійні соціологічні публікації та формулювати ідеї. 3. Мати навички застосування методів збору даних та їх аналізу; групової роботи та публічної дискусії.
Зміст навчальної дисципліни
1 Оціночні дослідження в структурі соціологічного знання 2 Методологічні проблеми оціночних досліджень 3 Місце оціночних досліджень в реалізації соціальної політики та інновацій 4 Соціальний аудит та соціальна експертиза як різновиди оціночних досліджень 5 Оціночні дослідження соціальних програм та проектів 6 Підготовка програм та проектів (загальна характеристика проектної та програмної діяльності) 7 Кількісний підхід до оціночних досліджень соціальних програм 8 Якісний підхід в оціночних дослідженнях 9 Планування та етапи проведення оцінки програм 10 Загальні стратегії оцінювання 11 Розробка мір оцінювання 12 Збір даних для оцінювання 13 Кількісні та якісні методи аналізу при проведенні оцінювання 14 SWOT-аналіз в оцінюванні програм. Побудова концептуальних карт як інструмент оцінювання 15 Написання звіту за результатами оцінювання 16 Роль оцінювача. Етика професійної діяльності оцінювача 17 Соціальна експертиза в Україні (сучасний стан та перспективи)
Рекомендована та необхідна література
1. Вайс К.Г. Оцінювання: методи дослідження програм та політики. К.: Основи, 2000. 671 с. 2. Ведунг Е. Оцінювання державної політики і програм : навч. посіб. / Е. Ведунг; Пер. з англ. В.В. Шульга. К. : Всеувито, 2003. 350 с. 3. Мазурик О.В. Основи соціального аудиту. Київ: ФОП Халіков Р.Х., 2020. 140 с. 4. Моніторинг і оцінювання: Заради чого? Яким чином? З яким результатом? К.: МБФ «Альянс громадського здоров’я», 2018. 176 с. 5. Подшивалкіна В.І., Крапива І.В. Оціночні дослідження соціальних проектів і програм: Навчально-методичний посібник. Одеса: ТЭС, 2009. 112 с. 6. Шлях до результатів: планування та проведення ефективних оцінювань розвитку. Морра Імас Л.Дж., Ріст Р.К. К.: МБФ «Міжнародний Альянс з ВІЛ/СНІД в Україні», 2015. 580 с. 7. Rossi P.H., Lipsey M.W., Freeman H.E. Evaluation: a Systematic Approach. 7th Ed. Beverly Hills: Sage Publications, 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, завдання для самостійної роботи
Методи та критерії оцінювання
1. Індивідуальна та групова робота на семінарських заняттях: РН1.1, РН2.1, РН2.2, РН3.1, РН4.1 – 40 балів / 24 бали. 2. Виконання контрольних робіт: РН2.1 – 20 балів / 12 балів. підсумкове оцінювання – іспит, РН1.1, РН2.1, РН2.2 – 40 балів /24 бали.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальних структур та соціальних відносин
Факультет соціології