Соціологія економіки та маркетингу

Освітня програма: Соціальні технології

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціологія економіки та маркетингу
Код дисципліни
ВБ2.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
7
Результати навчання
1.1. Знати науковий статус, предметне поле, генезис, основні теоретичні підходи, наукові концепції, структуру та функції, а також ключові поняття і категорії соціології економіки та маркетингу. 1.2. Знати основні закони, принципи і методи соціології економіки та маркетингу, способи та механізми формування економічної та маркетингової поведінки суб’єктів ринку. 2.1. Вміти аналізувати економічну культуру, поведінку та діяльність суб’єктів економічного життя різних рівнів із застосуванням ефективних маркетингових стратегій, процедур і технологій в межах методологічного інструментарію сучасної соціології. 2.2. Вміти виокремлювати головні соціальні проблеми розгортання, відтворення і розвитку різних економічних і маркетингових процесів, а також адаптувати результати дослідження економічних і маркетингових явищ до сучасних умов повсякденного життя українського соціуму.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання основних проблем загальної соціології та вміння працювати з соціологічними даними. 2. Володіння елементарними навичками програмування соціологічного дослідження та використання емпіричних методів соціологічного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
1. Соціологія економіки. Тема 1. Науковий статус соціології економіки. Тема 2. Історичні етапи становлення соціології економіки. Тема 3. Основні закони соціології економіки. Тема 4. Соціологічні парадигми економічного життя суспільства. Тема 5. Моделі економічної поведінки людини. Тема 6. Економічна культура. Тема 7. Господарчі групи, організації та інститути. Тема 8. Ринок праці та зайнятість населення. 2. Соціологія маркетингу. Тема 9. Науковий статус, предметне поле, структура та функції соціології маркетингу. Тема 10. Історичні етапи становлення соціології маркетингу. Тема 11. Теоретичні концепції та основні категорії соціології маркетингу. Тема 12. Закономірності, принципи та методи соціології маркетингу. Тема 13. Соціальний маркетинг. Тема 14. Маркетингові технології формування соціальних ресурсів. Тема 15. Маркетингові технології формування конкурентного середовища. Тема 16. Маркетингові технології сегментації ринків.
Рекомендована та необхідна література
1. Акимов Д.И. Социальный маркетинг /Д.И.Акимов. - К.: Наукова думка, 2008. - 144 с. 2. Бабосов Е.М. Экономическая социология. Вопросы и ответы /Е.Бабосов.-Минск:Тетра- Системс, 2004. – 224 c. 3. Банникова Л.Н. Социальная сущность маркетинга (методология социологического анализа): моногр./ Л.Н.Банникова .-Екатеринбург: УГТУ-УПИ, 2009. – 259 с. 4. Грендауд К. Социологические основы маркетинга /К.Грендауд// Теория маркетинга /Под. ред. М.Бейкера.- СПб.: Питер, 2002. - С. 151-173. 5. Зарубина Н.Н. Экономическая социология: Учебник /Н.Н.Зарубина.-М.: Изд-во Юрайт, 2015. - 378 с. 6. Лопатина Н.В. Социология маркетинга: Учеб.пособие /Н.В.Лопатина,- М.: Академический Проект, 2005. – 304 с. 7. Лукашевич М.П. Соціологія економіки: Підручник / М.П. Лукашевич.-К.: Каравела, 2005. - 288 с. 8. Маркетинг соціальних послуг: Навч. посібник / Під ред. В.Г.Воронкової. - К.: Видавничий дім «Професіонал», 2008. - 576 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота, науково-дослідне завдання, презентація
Методи та критерії оцінювання
1) оцінювання активної роботи студентів ( усних відповідей, тематичних доповідей, практичних завдань) у перебігу проведення практичних занять (PH 1.1; PH 1.2; PH 2.1; PH 2.2) - 30/20 балів; 2) виконання 2-х контрольних робіт (PH 1.1; РН1.2; РН2.1; РН2.2; РН4) - 20/10 балів (2 роботи по 10/5 балів за кожну); 3) виконання та презентація результатів індивідуального науково-дослідного завдання (РН3; РН4) - 10/6 балів, тобто 8/5 балів за результат виконання завдання та 2/1 балів за презентацію отриманих результатів; Підсумкове оцінювання: письмовий іспит (РН1.1; РН1.2; РН2.1; РН2.2) у формі тестових завдань (40 завдань по 1 балу) - 40/24 балів.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальних структур та соціальних відносин
Факультет соціології