Методи аналізу нечислових даних в соціології

Освітня програма: Соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Методи аналізу нечислових даних в соціології
Код дисципліни
ОК08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
1.1 Знати основні методи аналізу нечислових (текстових та візуальних) даних та можливості їхнього застосування у соціології . 1.2 Знати процес планування аналізу нечислових даних при проведенні соціологічних досліджень з якісним або змішаним типом дизайну. 1.3 Знати професійні та етичні стандарти при проведенні аналізу нечислових даних у соціологічних дослідженнях. 2.1 Обирати оптимальні методи аналізу нечислових даних відповідно до завдань та об’єкту дослідження . 2.2 Обробляти, аналізувати та змістовно інтерпретувати нечислові (текстові та візуальні) дані.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні принципи організації соціологічних досліджень з якісним дизайном та методи збору нечислових даних. 2. Вміти готувати програму соціологічного дослідження. 3. Володіти навичками роботи з англомовною науковою літературою.
Зміст навчальної дисципліни
І. Аналітичні стратегії роботи з нечисловими даними у соціології. 1.Вступ. Теоретико-методологічні засади методів аналізу нечислових даних. 2. Сучасні методи аналізу нечислових даних. 3. Етика роботи з нечисловими даними. 4. Планування аналізу нечислових даних і вибір методів відповідно до завдань та об’єкту дослідження. ІІ. Процедури обробки та методи аналізу нечислових даних. 5. Обробка та аналіз нечислових даних. 6. Інтерпретація нечислових даних та підготовка звіту.
Рекомендована та необхідна література
Основна: (Базова) 1. Dеy I. Qualitative Data Analysis. A user-friendly guide for social scientists. Routledge, 2005. - 294 р. http://www.soc.univ.kiev.ua/uk/library/qualitative-data-analysis-user-friendly-guide-social-scientists 2. Chandra Y. Shang L. Qualitative research using R: A systematic approach. Springer, 2019. - 151 р. 3. Creswell J.W., Poth C.N. Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Fourth Edition. Sage publications, 2018. (Chapters 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11) 4. Якісні дослідження в соціологічних практиках: Навчальний посібник / За ред. Н.Костенко, Л.Скокової. – К.: Інститут соціології НАНУ, 2009. (Лекції 1, 2, 3, 5, 8, 13) https://sociology.knu.ua/uk/library/yakisni-doslidzhennya-v-socoilogichnih-praktikah-navchalniy-posibnik-za-red-nkostenko Додаткова: 1. Qualitative data analysis: a methods sourcebook / Matthew B. Miles, A. Michael Huberman, Johnny Saldaña. Third edition. SAGE publications, 2014. (Part 1, Part 2, Part 3)
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. КР 1 (письмові практичні завдання групової роботи) з тем 1-4, РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3, РН 2.1 = 30 балів/18 балів. 2. КР 2 (індивідуальний дослідницький проект з аналізу нечислових даних та презентація результатів аналізу) з тем 5-6, РН 1.1, РН 2.1, РН 2.2 = 30 балів/18 балів. підсумкове оцінювання: Іспит РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3, РН 2.1, = 40 балів/24 бали
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра методології та методів соціологічних досліджень
Факультет соціології