Організація діяльності психологічної служби

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Організація діяльності психологічної служби
Код дисципліни
ОК.13
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій. ПР5. Розробляти та реалізовувати програми психологічних інтервенцій (консультування, психологічна корекція, психотерапія, тренінг), проводити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР 6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість. ПР7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації. ПР 12. Володіти технологіями патопсихологічного та нейропсихологічного дослідження дітей та підлітків. За потребою кваліфіковано розробляти їх.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: документи, що регламентують діяльність психологічної служби в Україні; етапи розвитку практичної психології; види роботи практичного психолога; етичні засади роботи практичного психолога. Вміти: визначати професійно значущі властивості для практичного психолога; планувати психологічну роботу; проводити розрахунок затрат часу на виконання різних видів робіт. Володіти елементарними навичками: здійснювати психологічне консультування.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни — розкрити роль та закономірності організації діяльності психологічної служби. Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку студентів у галузі організації діяльності психологічної служби, яка слугуватиме основою для їхньої подальшої діяльності. Програма вміщує теоретичні проблеми та передбачає застосування набутих знань у практичній роботі психолога.
Рекомендована та необхідна література
Айві А. Цілеспрямоване інтерв’ювання і консультування:- сприяння розвитку клієнта: Навч. посіб: Пер. з англ. — К.: Сфера, 1998. — 342 с. Бовть О. Б. Психокорекційна робота з попередження агресивності дітей молодшого шкільного віку // Практична психологія та соціальна робота.— 1997. — Жовт. — С. 21-22. Бондаренко О. Ф. Психологічна допомога особистості: Навч. посіб. для студ. ст. курсів психол. ф—тів та від—нь ун—тів.— Хар-ків: Фоліо, 1996. —237 с. Данчева О. В., Швалб Ю. М. Практична психологія в економіці та бізнесі. — К.: Лібра, 1998. — 270 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне завдання
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): 24/14 балів 2. Аналітична доповідь: 24/14 балів 3. Творча самостійна робота: 32/20 балів 4. Підсумкова контрольна робота: 20/12 балів Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум — 40 балів для одержання допуску до іспиту обов’язково виконати творче завдання підвищеної складності, яке оцінюється у 40 балів. Рекомендований мінімум для допуску до іспиту — 48 балів. Після теми 1 пишеться реферат; після теми 2 студенти графічно презентують концептуальну модель власного дослідження; після теми 3 презентується операційна модель дослідження; після останнього практичного заняття студенти подають тези доповіді з дизайну дослідження. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Андрій Юрійович Трофімов
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології