Розвиток мовленнєвої культури психолога
Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Розвиток мовленнєвої культури психолога
Код дисципліни
ДВС.5.06
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистостей, груп, організацій.
ПР 5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати психологічні аспекти мовлення і організації простору мовленнєвого повідомлення; психологічні основи організації діалогічного спілкування.
2. Вміти організовувати, досліджувати і підтримувати контакт мовленнєвими засобами; кваліфікувати смисли, засоби і способи породження висловлювання; усвідомлено застосувати ресурси мовознавства у майбутній професійній діяльності психолога.
3. Володіти елементарними навичками: організовувати і здійснювати психодіагностичне обстеження із застосуванням валідних та надійних методів; узагальнювати емпіричні дані та формулювати теоретичні висновки; вести просвітницьку роботу.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити загальну теоретико-практичну підготовку студентів у міждисциплінарній галузі психологічної науки - психології міжособистісної мовленнєвої взаємодії, а також освоєння сучасних психологічних технологій ефективної взаємодії психолога з індивідуальним і груповим клієнтом, застосування механізмів психологічного впливу словом, засобів ре/конструювання мовленнєвої картини світу клієнта як професійних ресурсів мовленнєвої культури психолога.
Дисципліна спрямована на підготовку магістра в галузі психології міжособистісної мовленнєвої взаємодії, дозволяє усвідомити процес оволодіння мовленнєвими засобами вибудовування контакту з клієнтом, дослідження цього контакту та підтримки його в діалогічному режимі. Pозкриває механізми психологічного впливу словом, багатоманіття засобів, прийомів, методів, форм мовленнєвої культури психолога. Програма курсу розкриває інноваційний досвід застосування знань з психології дискурсу і наративу психологів-попередників у практиці роботи з феноменами мови і мовлення в консультуванні, психокорекції, психотерапії.
Рекомендована та необхідна література
1. Гаркуша І.В. Риторична культура мовлення сучасного фахівця-психолога : навчальний посібник. Дніпро : Ун-т ім. А. Нобеля, 2019. 144 с.
2. Куранова С. І. Основи психолінгвістики. Київ : Академія, 2012. 206 с.
3. Ніколаєва А.А. Теоретичний курс «Основи культури і техніки мовлення»: методичнй посібник. Хмельницький: Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (ХГПА), 2016. 139 с.
4. Психодіагностика розвитку особистості в умовах сімейної соціалізації : науково-методичний посібник / за ред..Власової О.І., Булатевич Н.М., Луньова В.Є.. Ontario: 2020, Accent Graphics Communication & Publishing.
5. Брус М.П. Українське ділове мовлення: практичний курс. Івано-Франківськ : ПНУ, 2016. 58 с.
6. Дембицька Н.М. Інтерсуб’єктивна основа соціалізуючих практик. Соціально-психологічне забезпечення економічної соціалізації молоді: монографія / за ред. Н.М. Дембицької. Київ, 2018. C.109-112.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: виступи на семінарі, участь в дискусіях, доповнення), звіт з практичної роботи, підсумкова контрольна робота.
Форма підсумкового контролю – залік.
Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100.
Усні відповіді (виступ на семінарі, участь у дискусії, доповнення: 12/20 балів. Звіт з практичної роботи: 24/40 балів. Підсумкова к/р.: 24/40 балів.
Після теми 1 виконується звіт з практичної роботи; після теми 2 студент виконує підсумкову контрольну роботу. Залік проводиться у вигляді підсумкової письмової контрольної роботи за тематикою курсу. Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 48 балів, до складання заліку не допускаються.
Шкала відповідності оцінок:0-59 – не зараховано; 60-100 – зараховано.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Миколаївна
Дембицька
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології