Психологічний супровід батьківства

Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологічний супровід батьківства
Код дисципліни
ДВС.5.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистостей, груп, організацій. ПР 5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати теоретичні основи загальної психології та психології розвитку, психологічні закономірності та задачі розвитку особистості на різних етапах онтогенезу; напрямки сучасної психотерапії. 2. Вміти підбирати, коректно застосовувати, проводити аналіз й інтерпретацію психодіагностичних методик, вміти використовувати доказові базові техніки консультування та психотерапії 3. Володіти базовими навичками ведення консультативної бесіди, володіти базовими навичками організації та проведення тренінгової діяльності
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам теоретичні знання та практичні навички й технології роботи з проблемами сучасного батьківства. Проблематика курсу торкається актуальних проблемам теорії та практики роботи з клієнтами, які потребують надання психологічної допомоги в області супроводу батьківства. Дисципліна складається з двох частин. У першій частині розглядаються теорії, напрямки та підходи до організації роботи з батьками, які звернулися в психологічну консультацію. Друга частина спрямована на опанування вмінь та навичок застосування науково верифікованих методик, технік та технологій індивідуальної та групової роботи з батьками. Окрема увага приділяється питанням особливостям психологічної допомоги батькам на різних етапах розвитку дитини. Студенти вивчають типові запити, з якими звертаються батьки в консультацію, на прикладах кейсів з практики навчаються планувати свою роботу.
Рекомендована та необхідна література
1. Булатевич Н.М. (2015) Організація діяльності психологічної служби: навчальний посібник. Суми : СумДПу. 2. Власова О.І., Булатевич Н.М. & Луньов В.Є. (ред.) (2020) Психодіагностика розвитку особистості в умовах сімейної соціалізації : науково-методичний посібник . Ontario: Accent Graphics Communication & Publishing. 3. Bornstein M. H. (ed.) (2002) Handbook of parenting.Mahwah, New Jersey, London : Lawrence Erlbaum associates, V. 3. Being and becoming a parent. 4. Gordon T. Parent Effectiveness Training (P.E.T.): The Proven Program for Raising Rasponsible Children. Random House Publising Groupю 2008. 476 p. 5. Laible D.J., Carlo G & Padilla-Walker L.M. (ed.) (2019) The Oxford Handbook of Parenting and Moral Development (2019) Oxford University Press. 448 p. 6. Wampler K.S. (ed.) (2020) The handbook of systemic family therapy. Vol.2 Systemic family therapy with children and adolescents. Vol.ed. L.M.McWey. Wiley-Blackwell. 736 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Курс охоплює теми. 1. Актуальні проблеми психологічного супроводу батьківства. 2. Дитячо-батьківські стосунки: сутність та діагностика 3. Дитячо-батьківське консультування в практиці роботи психолога: технології та техніки 4. Психологічний супровід батьківства на етапі підготовки до народження дитини та в післяпологовий період 5. Психологічний супровід батьківства на різних етапах розвитку дитини. 6. Психологічний супровід батьків, які мають дитину з особливостями розвитку 7. Психологічний супровід прийомного батьківства
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді, підготовка реферату з аналітичною доповіддю, творча самостійна робота (розробка воркшопу для батьків та науково-популярної публікації за тематикою воркшопу), підсумкова контрольна робота. Форма підсумкового контролю – залік. Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 36 балів, cкладають залік. Залік оцінюється максимум у 40 балів та передбачає усне опитування за матеріалами курсу. Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів до складання заліку не допускаються. Шкала відповідності оцінок: 0-59 – не зараховано; 60-100 – зараховано.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Миколаївна Булатевич
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології