Психологія вищої школи

Освітня програма: ОНП Філософія 2021. Денна форма навчання.

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК 11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1. Знати і використовувати фаховий словник та філософські засоби для донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. 2. Розуміти зв’язки філософії з іншими напрямами філософськогодискурсу та іншими інтелектуальними й гуманітарними практиками. 3. Приймати ефективні рішення з питань управління складною професійною та/або навчальною діяльністю у сфері філософії. 4. Розробляти і викладати філософські дисципліни в закладах освіти. 5. Планувати і виконувати наукові дослідження з філософії та дотичних питань, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень в різних формах наукової комунікації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення курсу студенти мають знати існуючі у системі філософської думки традиції, вчення, теорії, концепції, методології, підходи, стратегії вивчення особистості та групи; базові категорії філософії, загальної, соціальної психології, онтогенетичні закономірності становлення психічних властивостей, станів і процесів, процесів формування та розвитку особистості та соціальних спільностей. 2. Вміти абстрактно мислити, аналізувати, синтезувати науковий матеріал, вести його пошук та опрацьовувати, застосовуючи інтелектуальні практики, досліджувати і пояснювати явища життя, застосовуючи філософські та загальнонаукові методи;
Зміст навчальної дисципліни
Частина 1.Вступ до психології вищої школи Тема 1. Психологія вищої школи: мета, предмет, завдання, методи Тема 2. Загальні психологічні особливості студентського періоду розвитку особистості. Типологічні особливості сучасних студентів. Частина 2. Психологія студента Тема 3. Суперечливі тенденції освітньопрофесійної соціалізації сучасного студента. Тема 4. Навчально-професійна діяльність студента: психологічний зміст, умови успішності. Професіоналізація особистості студента як новоутворення віку. Тема 5. Студент як суб’єкт власної навчальнопрофесійної діяльності. Роль мотивації в навчально-професійній діяльності. Соціальнопсихологічні особливості навчання у вищій школі. Частина 3. Психологія викладача і педагогічної взаємодії у вищій школі Тема 6. Психологія особистості і діяльності викладача закладу вищої освіти. Тема 7. Психологія педагогічної взаємодії у виші 8 Підсумкова контрольна робота
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О. І., Семиченко В. А., Пащенко С. Ю., Невідома Я. Г.Психологія вищої школи / за ред. О. І. Власової : підручник. Київ: ВПЦ "Київський університет", 2014. 470с. 2. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П.Психологія вищої школи (курс лекцій): Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2011. 228 с. 3. Мащенко Н. І. Основи педагогіки і психології вищої школи: Курс лекцій. Кременчук, 2006. 272 с. 4. Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Педагогіка і психологія вищої школи /; за заг. ред. О.Г. Мороз . Київ: НПУ, 2003. 267 с. 5. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: навч. посіб. для магістрантів і аспірантів. Київ: ТОВ «Філ-студія», 2013. 316 с. 6. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі. Київ: Вища школа, 2005. 240 с. 7. Франчук Т.Й. Цілісний освітній простір: основи формування Кам’янець-Подільський: Ред.вид, 2009. 244 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: від 5 до 2 б) Доповнення / участь в дискусіях: (до 3 б.) Написання есе: 5-4 бали – есе змістовне, ґрунтовне, конструктивно розкриває і доповнює тему; 3-2 бали – есе змістовне; 0-1 бал – есе містить інформацію, що суттєво не розширює тему. Тестові завдання: 10-9 балів - студент у повному обсязі володіє матеріалом, вільно та аргументовано його презентує, 8-6 балів - студент у достатньому обсязі володіє матеріалом, вільно його презентує, але може не вистачати аргументації в поясненнях, 5-3 балів - в цілому володіє матеріалом, але не демонструє глибини знань, не спирається на необхідну літературу, 2-0 балів - не в повному обсязі володіє матеріалом, Самостійна робота: Психодіагностичний практикум: (від 20 до 0 б) Підсумкова контрольна робота: (від 20 до 0 б)
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Миколаївна Дембицька
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології