Психологія вищої школи
Освітня програма: ОНП Філософія 2021. Денна форма навчання.
Структурний підрозділ: Філософський факультет
Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК 11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1. Знати і використовувати фаховий словник та філософські засоби для донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців,
зокрема до осіб, які навчаються.
2. Розуміти зв’язки філософії з іншими напрямами філософськогодискурсу та іншими інтелектуальними й гуманітарними практиками.
3. Приймати ефективні рішення з питань управління складною професійною та/або навчальною діяльністю у сфері філософії.
4. Розробляти і викладати філософські дисципліни в закладах освіти.
5. Планувати і виконувати наукові дослідження з філософії та дотичних питань, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень в різних формах наукової комунікації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення курсу студенти мають знати існуючі у системі філософської думки традиції, вчення, теорії, концепції, методології, підходи, стратегії вивчення
особистості та групи; базові категорії філософії, загальної, соціальної психології, онтогенетичні закономірності становлення психічних властивостей, станів і процесів, процесів формування та розвитку особистості та соціальних спільностей.
2. Вміти абстрактно мислити, аналізувати, синтезувати науковий матеріал, вести його пошук та опрацьовувати, застосовуючи інтелектуальні практики, досліджувати і пояснювати явища життя, застосовуючи філософські та загальнонаукові методи;
Зміст навчальної дисципліни
Частина 1.Вступ до психології вищої школи
Тема 1. Психологія вищої школи: мета, предмет, завдання, методи
Тема 2. Загальні психологічні особливості студентського періоду розвитку особистості. Типологічні особливості сучасних студентів.
Частина 2. Психологія студента
Тема 3. Суперечливі тенденції освітньопрофесійної соціалізації сучасного студента.
Тема 4. Навчально-професійна діяльність студента: психологічний зміст, умови
успішності. Професіоналізація особистості студента як новоутворення віку.
Тема 5. Студент як суб’єкт власної навчальнопрофесійної діяльності. Роль мотивації в навчально-професійній діяльності. Соціальнопсихологічні особливості навчання у вищій школі.
Частина 3. Психологія викладача і педагогічної взаємодії у вищій школі
Тема 6. Психологія особистості і діяльності викладача закладу вищої освіти.
Тема 7. Психологія педагогічної взаємодії у виші
8 Підсумкова контрольна робота
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О. І., Семиченко В. А., Пащенко С. Ю., Невідома Я. Г.Психологія вищої школи / за ред. О. І. Власової : підручник. Київ: ВПЦ "Київський університет", 2014. 470с.
2. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П.Психологія вищої школи (курс лекцій): Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2011. 228 с.
3. Мащенко Н. І. Основи педагогіки і психології вищої школи: Курс лекцій. Кременчук, 2006. 272 с.
4. Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Педагогіка і психологія вищої школи /; за заг. ред. О.Г. Мороз . Київ: НПУ, 2003. 267 с.
5. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: навч. посіб. для магістрантів і аспірантів. Київ: ТОВ «Філ-студія», 2013. 316 с.
6. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі. Київ: Вища школа, 2005. 240 с.
7. Франчук Т.Й. Цілісний освітній простір: основи формування Кам’янець-Подільський: Ред.вид, 2009. 244 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: від 5 до 2 б)
Доповнення / участь в дискусіях: (до 3 б.)
Написання есе:
5-4 бали – есе змістовне, ґрунтовне, конструктивно розкриває і доповнює тему;
3-2 бали – есе змістовне;
0-1 бал – есе містить інформацію, що суттєво не розширює тему.
Тестові завдання:
10-9 балів - студент у повному обсязі володіє матеріалом, вільно та аргументовано його
презентує,
8-6 балів - студент у достатньому обсязі володіє матеріалом, вільно його презентує, але
може не вистачати аргументації в поясненнях,
5-3 балів - в цілому володіє матеріалом, але не демонструє глибини знань, не спирається
на необхідну літературу,
2-0 балів - не в повному обсязі володіє матеріалом,
Самостійна робота:
Психодіагностичний практикум: (від 20 до 0 б)
Підсумкова контрольна робота: (від 20 до 0 б)
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Миколаївна
Дембицька
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології