Емпіричні контент-аналітичні дослідження
Освітня програма: Соціологія
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Емпіричні контент-аналітичні дослідження
Код дисципліни
ВБ1.5
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Вміти застосовувати методи з групи суміжних контент-аналізу (інтент-аналіз, івент-аналіз) емпіричних дослідженнях.
1.2 Знати методологію емпіричного контент-аналітичного дослідження.
2.1 Конструювати вибірку документів для емпіричного контент-аналітичного дослідження.
2.2 Розробляти кодифікатор контент-аналітичного дослідження та застосовувати процедуру кодування.
2.3 Здійснювати квантифікацію, візуалізацію та аналітичну інтерпретацію даних.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати базові методи аналізу соціологічної інформації.
2. Вміти працювати з комп’ютером.
3. Володіти елементарними навичками роботи з масивами даних.
Зміст навчальної дисципліни
І. Історія та сучасність контент-аналітичних досліджень.
1 Місце контент-аналізу в системі суміжних методів.
2 Методологічні основи контент-аналізу.
ІІ. Процедура емпіричного контент-аналітичного дослідження.
3 Етапи проведення емпіричного контент-аналітичного дослідження документів.
4 Формалізований аналіз документів. Процедури квантифікації в контент-аналізі.
5 Підсумкова комплексна робота.
Рекомендована та необхідна література
1. Сучасні методики контент-аналізу: навч.посібн./ Батаєва К., Іванов В., Коритнікова Н., Костенко Н., Семотюк О., Юзва Л.; за заг. ред. Костенко Н., Батаєвої К. та Іванова В. – К.: Видавничий дім «Кондор», 2018. – 416 с.
2. Nguyen D., Liakata M., DeDeo S., Winters J. How We Do Things With Words: Analyzing Text as Social and Cultural Data.- Frontiers in Artificial Intelligence, 2020. https://www.researchgate.net/publication/343852832_How_We_Do_Things_With_Words_Analyzing_Text_as_Social_and_Cultural_Data
3. Krippendorff K. Content Analysis: An Introduction to Its Methodology.- SAGE, 2013 - 441 р.
4. Горбачик А. Компютерна обробка текстів у якісних та кількісних соціологічних дослідженнях // Соціологія: теорія, методи, маркетинг.- №1.- 2006.- С. 124-133.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практична робота, самостійна робота у формі підсумкового проекту
Методи та критерії оцінювання
1. Практичні роботи (4 пр.):
• застосування інтен-аналізу: РН 1.1– 6 балів/ 3 балів
• застосування івент-аналізу: РН 1.1– 6 балів/ 3 балів
• застосування когнітивного картування: РН 1.1– 6 балів/ 3 балів
• застосування традиційного аналізу: РН 1.1– 6 балів/ 3 балів
2. КР 1 та КР 2 (тести): РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2, РН 2.3 – 16/ 10 балів (кожна КР оцінюється у 8 максимальних або 5 мінімальних балів)
3. Підсумковий міні проєкт із застосуванням біографічного методу для дослідження гендерної проблематики: РН 2.1, РН 2.2, РН 2.3 – 20 балів/ 14 балів
підсумкове оцінювання – іспит: РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Людмила
Леонідівна
Юзва
Кафедра методології та методів соціологічних досліджень
Факультет соціології
Факультет соціології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра методології та методів соціологічних досліджень
Факультет соціології