Показники соціального розвитку та порівняльні дослідження Європейських суспільств

Освітня програма: Соціальні технології

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Показники соціального розвитку та порівняльні дослідження Європейських суспільств
Код дисципліни
ОК37
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Триместр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати основні тенденції економічного, політичного та культурного розвитку країн Європейського регіону, міграційні процеси та процеси гібридизації та анклавізації. 1.2 Знати основи методології порівняльних соціологічних досліджень. 2.1 Вміти застосовувати статистичні показники розвитку країни, методи багатомірного аналізу даних в соціології. 2.2 Вміти проводити інтерпретацію отриманих результатів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати методи збору та аналізу даних в соціології. 2. Володіти методологією порівняльних соціологічних досліджень.
Зміст навчальної дисципліни
1 Соціальний процес, соціальний розвиток: поняття і форми 2 Концепції соціального розвитку 3 Сучасні теорії модернізації в контексті соціального розвитку 4 Індикатори соціального розвитку 5 Соціальні показники та їхня трансформація на різних етапах суспільного розвитку 6 Аналіз основних індексів суспільного розвитку 7 Особливості європейських країн 8 Понятійний апарат та концептуальні засади соціологічних досліджень європейських країн 9 Методологічні засади порівняльних досліджень європейських країн: ESS, EVS та інші 10 Соціологічні дослідження розвитку демократичних систем сучасних європейських країн 11 Порівняльний аналіз якості життя сучасних європейських країн: методологія вимірювання та можливості порівняння 12 Суспільні настрої: теоретичні та методологічні проблеми вимірювання 13 Соціальна дискримінація, безробіття, бідність та соціальний захист: теоретичні та методологічні засади побудови соціальних показників в порівняльних дослідженнях
Рекомендована та необхідна література
1. Гавриленко І. М. Соціальний розвиток : навч. посібн. / І. М. Гавриленко, П. В. Мельник, М. П. Недюха. К. : 2001. С- 30-74. 2. Савельєв Ю.Б. Суперечності сучасних теоретичних інтерпретацій суспільного розвитку, соціальної еволюції, модернізації і соціальних змін / Ю.Б. Савельєв //Соціологія: теорія, методи, маркетинг. 2015. №3.С59-74. 3. Херпфер К. Новий індекс демократії. Демократизація громадськості в п’ятнадцяти державах Европи (1991-1998) // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. 2001. - №3. С. 123-150. 4. Рейтинг стран мира по уровню счастья по версии Организации Обьединенных Наций - 2020. Електронний ресурс. – Режим доступу: https://gtmarket.ru/ratings/world-happiness-report 5. Рейтинг стран мира по уровню социального развития-2020. Електронний ресурс. – Режим доступу: https://gtmarket.ru/research/social-progress-index
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Групова та індивідуальна робота на семінарських заняттях РН 1.1.,1.2.,2.1.,2.2. max 20 балів /min 12 балів 2. Контрольна робота РН1.1, РН1.2 max 20 балів/min 12 балів (по 10 максимальних або 6 мінімальних балів за кожну) 3. Презентація проекту 4 РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2 max 10 балів /min 6 балів 4. Виконання завдань самостійної роботи Р.Н. 1.1.,1.2.,2.1.,2.2. max 10 балів /min 6 балів підсумкове оцінювання - іспит РН 1.1.,1.2.,2.1.,2.2.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра методології та методів соціологічних досліджень
Факультет соціології