Основи кіноперекладу (дублювання та субтитрування)

Освітня програма: Художній переклад з англійської мови, літературне редагування та менеджмент перекладацьких проєктів

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи кіноперекладу (дублювання та субтитрування)
Код дисципліни
ННД.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 14. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та жанрів. ПРН 20. Усвідомлювати критерії перекладацької майстерності, демонструвати риторичну компетентність у розв'язанні завдань художнього перекладу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Програма розрахована на студентів, які вивчали англійську мову як першу упродовж восьми семестрів навчання та мають відповідний рівень підготовки. Студент повинен знати: основні перекладознавчі та мовознавчі терміни; принципи перекладацького аналізу та аналізу мовного матеріалу; особливості семантики та функціонування одиниць усіх рівнів англійської та української мови; вміти: застосовувати лінгвістичний інструментарій на практиці; володіти елементарними навичками перекладу; добору, аналізу та інтерпретації мовленнєвих фактів; перекладацького аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Метою дисципліни є формування навичок та вмінь аудіовізуального перекладу з англійської мови українською і навпаки, знань про його особливості, засади дублювання та субтитрування, специфіку кіноперекладу з перспективи традицій аудіовізуального перекладу різних країн, типів субтитрування та дублювання, стратегій створення субтитрів, перекладу для дублювання тощо. Цій меті підпорядковано ознайомлення студентів з основними перекладацькими стратегіями та трансформаціями, з порядком колаборативної роботи у кіноіндустрії, здійснення аудіовізуального перекладу, опрацювання наукової літератури. Навчання відбувається на засадах основних положень комунікативного підходу щодо вивчення іноземної мови з використанням автентичних матеріалів та моделюванням реальних комунікативних ситуацій та ситуацій перекладу. Навчання проводиться у вигляді практичних занять та самостійної роботи студентів. Завершується дисципліна заліком наприкінці семестру.
Рекомендована та необхідна література
Biltereyst D., & Meers P. Film, Cinema and Reception Studies: Revisiting Research on Audience’s Filmic and Cinematic Experiences. In E. Di Giovanni & Y. Gambier (Eds.), Reception Studies and Audiovisual Translation, Amsterdam: John Benjamins, 2018. pp.21–42. Bogucki Lukasz. The Constraint of Relevance in Subtitling // Journal of Specialised Translation, Issue 01, 2004. pp. 69-85. Bravo J.M. Conventional Subtitling, Screen Texts and Film Titles // Bravo, J.M. (ed.), A New Spectrum of Translation Studies. Valladolid, Univ. de Valladolid, 2004. pp. 209-230. Chaume F. Dubbing practices in Europe: localization beats globalization. In: Remael, A./ Neves, J.:A tool for social integration? Audiovisual translation from different angles. Linguistica Antverpiensia, 6/2007. Hoogeschool Antwerpen: Antwerpen, 2007. pp.154-167. Di Giovanni, E. The Reception of Professional and Non-professional Subtitles: Agency, Awareness and Change. Cultus 11, 1, 2018. pp.18–37.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: • завдання, які виконуються у процесі самостійної роботи; • проміжний контроль – письмові тести; • відповідь на практичних заняттях; проєкти, портфоліо перекладів,презентації.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: • максимальна кількість балів протягом семестру – 100 балів, • завдання, які виконуються у процесі самостійної роботи: РН 1.1–1.3, 2.1–2.3, 3, 4 – 20 балів • проміжний контроль – письмові тести з чотирьох аспектів мовної компетенції: РН 1.1-1.3, 2.1, 2.3, 4 – 30 балів • відповідь на практичних заняттях: РН 1.1–4 – 25 балів (оцінюється залежно від повноти розкриття); підсумкове оцінювання у формі контрольної роботи: • переклад англомовного тексту сценарію– 15 балів, (1) теоретичне питання (5 балів); (2) усний перекладацький коментар (5 балів).
Мова викладання
Англійська, українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра теорії і практики перекладу з англійської мови
Навчально-науковий інститут філології