Музейна консервація та реставрація

Освітня програма: Музеєзнавство, пам’яткознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Музейна консервація та реставрація
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні поняття курсу, види реставрацій та консервацій, провідні реставраційні центри України. Знати історію становлення реставраційної справи. Знати методику консервації та реставрації музейний предметів, значення різних наук в реставраційній діяльності. Знати основні види реставраційної документації. Вміти визначати предмети, що потребують консервації чи реставрації. Вміти визначати внесок сучасних інформаційних технологій в реставраційній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати - базові поняття та терміни музейної справи; - основні напрямки діяльності музеїв: - основи фондової роботи музеїв. 2. Вміти - класифікувати рухомі пам’ятки. 3. Володіти елементарними навичками - роботи з науковою літературою; - джерельної критики; - використання іншомовних фахових джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-7, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 8-13. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.
Рекомендована та необхідна література
1. Антонов А. О. Реставрація і консервація пам’яток мистецтва на Україні // Волинська ікона : Питання історії вивчення, дослідження та реставрації : тези і матеріали наук. конф., 23-24 лист.1994 р. – Луцьк, 1994. 2. Гага С. Особливості сучасного стану музейної реставрації // Історія релігій в Україні, 2013 р. – Львів, 2013. – Кн. 2. 3. Дзендзелюк Л., Льода Л. Етичні й естетичні засади консерваційно-реставраційної діяльності // Записки Львівської національної наукової бібліотеки України імені В. Стефаника. – Львів, 2011. – № 3. 4. Дорофієнко І.П. Проблеми реставрації і консервації пам’яток мистецтва на Україні // Тези доповідей науково-практичної конференції «Реставрація, консервація, атрибуція пам’яток мистецтва на Україні». – Кам’янець-Подільський, 1989. 5. Краснова Т. Дослідження, реставрація і зберігання музейної кераміки: монографія. – Опішне, 2017. 6. Мінжулін О. Реставрація творів з металу. – К., 1998.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання - лекції, семінари, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Оцінювання роботи під час семінарських занять: РН 1.1, 1.2, 1.3 – 20 балів / 12 балів. 2. Виконання завдання самостійної роботи: РН 1.1, 1.2 - 20 балів / 12 балів. 3. Бліц-опитування: РН 1.2, 1.4, 2.1, 2.2 - 20 балів / 12 балів. 4. Залік: РН 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 2.1 - 40 балів / 24 бали. * максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: залік. Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем: бали, отримані за роботу на семінарських заняттях; бали, отримані за виконання завдання самостійної роботи; бали, отримані за бліц-опитування, а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (заліку).
Мова викладання
Українська