Традиції тюркських народів

Освітня програма: Кримськотатарська філологія, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Традиції тюркських народів
Код дисципліни
ННД.17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема ПРН8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів кримськотатарською мовою. Повний перелік результатів навчання (ПРН) за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми»
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: •кримськотатарську, турецьку та англійську мови; •історію та культуру степової цивілізації, тюркських народів; вміти: •застосовувати набуті знання на практиці; •володіти елементарними навичками усного та письмового перекладу; •інтерпретаці їлітературних та наукових текстів.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з поняттями та ідіоматикою тюркських мов, ознайомити студентів з народнимизвичаями та ритуалами тюркських народів та відображеним в них традиційним світоглядом тюркських народів. Широке відображення у поняттях та ідіоматиці тюркських мов народних звичаїв та традицій, а також їхнє активне побутування в тюркських мовах зумовлює необхідність спеціального пізнання як самих цих звичаїв і традицій, так і їхніх світоглядних засад. Даний курс пропонує студентам набути такі знання передусім з мовних пам’яток тюркськими мовами, доповненими етнографічною та країнознавчою літературою. Заняття проводяться у вигляді практичних занять. Дисципліна завершується заліком.
Рекомендована та необхідна література
1.Байбурин А.К. Ритуал: свое и чужое // фольклор и этнография. Проблемыреконструкциифактовтрадиционнойкультуры. - Л: Наука. - 1990. 2.Богучарский Е.М. Мусульманскийэтикет. М.: РИПОЛ классик, 2010. 3.Жуковская Н. Л. КочевникиМонголии: Культура, традиции, символика: Учебноепособие. Москва: Восточнаялитература, 2008, 248 с. 4.Иманалиева Р.Б. Этнолингвистическиевопросыизучениясредстввыраженияпространственных представлений в казахскомязыке. - Алматы, 1989. 5.Льюис Р. ОсманскаяТурция. Быт, религия, культура. – М.: Центрполиграф, 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні заняття, самостійна робота, дослідницькі завдання, доповідь (робота з різними джерелами), творчі завдання, письмова робота, реферат (робота з різними джерелами).
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семестрової роботи: 1. Робота на практичних заняттях: РН 1.1-1.3, 2.1-2.2, 3, 4 – 16/24балів. 2. Творчі та дослідницькі завдання: РН 2.1, 2.2, 3.1, 4 – 12/20балів. 3. Модульна контрольна РН 1.1-1.4, 2.1-2.2, 3.1-3.3, 4 – 18/36 4. Підсумкове оцінювання: залік.Загальну оцінку формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу та / або написання підсумкової контрольної роботи, де: РН 1.1; РН 1.2; РН1.3; РН 2.1; РН 2.2; РН 4 – 14/20 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Олександр Іванович Галенко
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології