Актуальні проблеми історії української літератури

Освітня програма: Українська мова та література (для іноземців; мова навчання українська)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Актуальні проблеми історії української літератури
Код дисципліни
ННД.07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8, 9, 10, 11, 13, 16. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Студенти повинні знати: українську мову на рівні, достатньому для читання неадаптованих художніх текстів та критичної літератури; усвідомлювати специфіку художнього стилю української мови. 2. Студенти повинні уміти: працювати з текстами українською мовою: читати, розуміти смисл, аналізувати структуру, використовувати словники та іншу довідкову літературу для з’ясування незрозумілого.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна забезпечує формування у студентів компетентності знання історії української літератури, методологічних підходів до її аналізу, вміння оцінити художні явища та їхню роль у контексті світового письменства. У курсі висвітлюються чинники розвитку історії української літератури, її ключові явища (епоха, напрям, течія, школа, стиль). Аналізується естетична та духовна самобутність української літератури різних періодів: Середньовіччя, Ренесансу, бароко, класицизму, романтизму, реалізму, реалізму, модернізму та постмодернізму.
Рекомендована та необхідна література
1. Гнатюк М. Текстологічні студії. Київ, 2011. 2. Грабович Г. До історії української літератури. Дослідження, есе, полеміка. Київ, 1997. 3. Грушевський М. Історія української літератури. Київ, 1993-1995. URL: http://litopys.org.ua/hrushukr/hrushe.htm 4. Гундорова Т. Чорнобильська бібліотека. Український постмодерн. Київ, 2013. 5. Єфремов С. Історія українського письменства. Київ, 1995. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0001435 6. Ушкалов Л. Від бароко до постмодерну. Київ, 2011. 7. Чижевський Д. Історія української літератури. Тернопіль, 1994. 8. Ковалів Ю. Історія української літератури. Кінець XIX – поч. XXI ст.: підруч.: у 10 т. К.: ВЦ «Академія»., 2013-2020. Т. 1 – Т. 7.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота. Методи навчання: пояснення нового матеріалу, евристична бесіда, колективний аналіз художнього тексту (смисловий, психоаналітичний, інтертекстуальний), самостійна робота з науковою літературою та текстами художніх творів.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, доповнення, виконання самостійних завдань, евристично-пошукова робота, виконання реферативних завдань, підсумкові тестові завдання, модульна контрольна робота, іспит. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочих програмах навчальних дисциплін.
Мова викладання
Українська