Професійна корпоративна етика

Освітня програма: Економічна аналітика та статистика

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Професійна корпоративна етика
Код дисципліни
1.6
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. ПРН 3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово. ПРН 5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності . ПРН 16. Здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти, розробляти навчально-методичні матеріали.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні економічні вчення та їхні ціннісні засади; основні методи дослідження особливостей та специфіки економічних практик в умовах глобалізованого світу; провідні принципи економічної політики в контексті цивілізаційних викликів сучасності. 2. Володіти елементарними навичками роботи з консолідованою інформацією, а саме, отримувати та аналізувати інформацію з різних джерел та системно інтегрувати різнотипні інформаційні ресурси, формувати кінцевий інформаційний продукт з ознаками максимальної повноти, несуперечності, який би відповідав науковим вимогам та управлінським потребам вирішення/упередження суперечностей різноманітних економічних практик та загально суспільних інтересів.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна знайомить студентів з основним понятійно-категоріальним апаратом етики, її методами та інструментарієм для виокремлення моральної проблематики в контексті економічної діяльності. Артикулюються причини запиту на оновлення ціннісних засад у професійній діяльності як такій та зокрема у економічній сфері, порівнюються ціннісно-нормативні вимоги основних етичних систем з конкретизацією в сучасних економічних практиках. Розглядаються предмет професійної та корпоративної етики; акцентується відмінність, суперечності та ймовірність конфлікту між ціннісно-нормативними вимогами професійної та корпоративної моралі. Обговорюються інструменти упередження подібних конфліктів та форми і засоби підвищення етичної компетенції професіоналів/членів корпорації.
Рекомендована та необхідна література
1. Апресян Р. Г. Этика: учебник. – М.:КНОРУС,2017. – С.15 – 44. 2. Гах Й. М. Етика ділового спілкування: навч. посібник / Й. М. Гах. – К. : Центр навч. літератури, 2005. – 160 с. 3. Етика бізнесу : навч. посіб. / С.Г. Радченко. – 2-ге вид., переробл. і допов. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2014. – 396 с. 4. Малахов В. А. Етика: курс лекцій / В. А. Малахов. – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2014. – 214 с. 5. Прикладна етика. Навч. посібник / За наук. ред. Панченко В. І. – К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 392 с. 6. Професійна та корпоративна етика: навч. посібник / В. Г. Нападиста, О. В. Шинкаренко, М. М. Рогожа та інш.; наук. ред. В. І. Панченко. – К.: ВПЦ «Київський університет, 2019. – 368 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Мета дисципліни – формування у студентів сучасного мислення та спеціальних знань у галузі етики бізнесу, розкриття сучасних наукових концепцій, понять, методів та технологій підвищення ефективності управління бізнесом завдяки правильному використанню різних рівнів філософських та етичних принципів ведення бізнесу та створення цілісної системи соціально-психологічного управління бізнес-процесами конкретного підприємства. Навчальна задача курсу полягає у вивченні вивчення актуальних питань етичних відносин з урахуванням професійної діяльності бізнес-аналітиків, а також вимог чинного законодавства.
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання студентів: (макс. 100 балів / мінім. 60 балів) 1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах – 21 балів /42 балів. 2. Самостійна робота (есе) – 6 балів /9 балів. 3. Самостійна робота (ситуаційний аналіз) – 8 балів /10 балів. 4. Самостійна робота (презентація) – 13 балів /19 балів. 5. Підсумкова контрольна робота – 20 балів / 12 балів - підсумкове оцінювання Підсумковий контроль здійснюється у формі письмової контрольної роботи, яка оцінюється максимум у 20 балів та проводиться на одному з останніх семінарських занять з дисципліни
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра статистики, інформаційно-аналітичних систем і демографії
Економічний факультет